پتانسیل 800 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در صنعت برق

پتانسیل 800 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در صنعت برق

قائم مقام وزیر نیرو گفت: در حال حاضر 800 هزار میلیارد تومان در طول یک برنامه صرفا برای سرمایه گذاری در عرصه برق وجود دارد که البته همین میزان پتانسیل در صنعت آب نیز مشاهده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ستار محمودی در مراسم اختتامیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق با بیان اینکه کشور ما در حوزه صنعت آب و برق حرکت رو به جلو دارد اظهار کرد: از گذشته تاکنون با خلق فرصت‌هایی صنعت برق کشور تحرک زیادی را پیدا کرده است و فرصتی را برای سرمایه گذاری بیشتر تولیدکنندگان در این عرصه به وجود آورده است.

وی ادامه داد:‌ برنامه‌هایی را من جمله کاهش بوروکراسی با کمک بخش‌های دیگر مانند وزارت خارجه در قالب کمیسیون‌هایی در دست اجرا داریم که امیدواریم این فعالیت‌ها بتواند موجب جهش صنعت برق کشور شود.

قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه در حال حاضر صنعت برق تنها یک صنعت نیست گفت: در شرایط فعلی صنعت برق کشور یک زیرساخت برای توسعه زیربنایی کشور به حساب می‌آید. به همین دلیل نیز وزارت نیرو به خدمات برقی خود توجه ویژه‌ای کرده است.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو حامی صنعتگران است اظهار کرد: با توجه به پتانسیل کشور به نظر می‌رسد که قابلیت ارتقا و توسعه این صنعت بسیار بالا باشد.

محمودی با بیان اینکه در صنعت برق تنها به عرصه تولید توجه نشده است اظهار کرد: در این حوزه به مدیریت مصرف که پیچیدگی‌های خاصی دارد در حوزه کاهش تلفات و افزایش راندمان نیز توجه شده است.

به گفته وی هدف وزارت نیرو این است که با جذب سرمایه گذاران خارجی بتواند میزان رقابت سالم را در کشور افزایش دهد که از این طریق نیز موجب توسعه کشور شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا