علت توقف طولانی نماد سایپا مشخص شد

علت توقف طولانی نماد سایپا مشخص شد

علت توقف طولانی نماد سایپا آن هم در فاصله ۱۲ روز تا برگزاری مجمع سالانه مشخص شد که مربوط لزوم اظهار سازمان حسابرسی در مورد کاهش ۲ هزار میلیارد تومانی رقم فروش سال ۹۵ و اعلام سود است.

 

 

در پی تعدیل ۱۵۸ درصدی سود سال گذشته سایپا، نماد این شرکت از ۳۱ اردیبشهت تاکنون بسته مانده و در فاصله ۱۲ روز تا برگزاری مجمع سالانه، خبری از ارایه اطلاعات لازم برای بازگشایی توسط مدیران شرکت یا ادامه توقف نماد در روزهای قبل از مجمع نیست.
مجمع سالانه این شرکت ساعت ۹ صبح روز شنبه ۳۱ تیز در پژوهشگاه صنعت نفت (واقع در بلوار غربي مجموعه ورزشي آزادي) برگزار خواهد شد.
درحالی مدیران (خساپا) همچنان رویه ناصواب سکوت و عدم ارایه توضیحات در مورد علت طولانی شدن توقف نماد را در پیش گرفته اند که آخرین پیگیری های بورس پرس نشان می دهد پای سازمان حسابرسی به میان آمده تا این نهاد مرجع در مورد ابهامات سال مالی گذشته سایپا اظهار نظر کند.
براساس این گزارش، بعد از اعلام تعدیل ۱۵۸ درصدی سود سال مالی ۹۵ سایپا و ایرادهایی که سازمان بورس به چند و چون این رویداد مخصوصا" کاهش فروش ۲ هزار میلیارد تومانی و افزایش سود سال مالی قبل وارد کرد، موضوع به سازمان حسابرسی ارجاع داده شد تا با نظر کمیته فنی این سازمان ، ابهامات و شاید تخلفات مشخص و اعلام شود.
به همین دلیل مقرر شده سازمان حسابرسی ، اعلام نظر کرده و بعد از بررسی های سازمان بورس، نماد ساپیا باز شود که احتمال دارد طی روزهای آینده رخ دهد.
سایپا در اطلاعات ۱۲ ماهه ، رقم فروش را ۱۱ هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود اما در اطلاعات واقعی ۹ ماهه ، این رقم به ۹ هزار میلیارد تومان کاهش داده ولی اعلام سودآوری کرده است.
در این میان مسئولان (خساپا) اعلام کرده اند افزایش سود سال مالی قبل ناشی از دریافت تخفیفات از شرکت های قطعه ساز است که با توجه به حضور اکثر شرکت های این گروه در بازار سهام (در مورد رویدادهایی این چنینی شفاف سازی می کنند)، این موضوع با ابهام مواجه بوده و مورد قبول سازمان بورس قرار نگرفته است.
با این همه باید منتظر اعلام نظر سازمان حسابرسی در روزهای آینده و سپس شفاف سازی سایپا و مواضع سازمان بورس بود تا شاید نماد سایپا قبل از برگزاری مجمع سالانه باز شود.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا