علت سوال از رئیس جمهور درباره وضعیت کاسپین از زبان نماینده مجلس

علت سوال از رئیس جمهور درباره وضعیت کاسپین از زبان نماینده مجلس

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به جمع آوری امضا برای سوال از رئیس جمهور، علت این تصمیم را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمد عزیزی از جمع آوری امضا برای طرح سوال از رئیس جمهور در خصوص وضعیت موسسه اعتباری کاسپین خبر داد و به خانه ملت گفت: بی توجهی و عدم پاسخگویی وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی جمع آوری امضا برای طرح سوال از رئیس جمهور در خصوص وضعیت این موسسه را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه موضوع تخلفات موسسه مالی و اعتباری موسوم به کاسپین موجی از نارضایتی ها را در جامعه رقم زده، افزود: عدم نظارت بانک مرکزی و وزارت اقتصاد باعث شده تا این نوع موسسات با وعده پرداخت سودهای غیرمتعارف و خارج از ضوابط نسبت به جمع آوری سپرده های مردم اقدام کنند.

نماینده مردم ابهر و خرم دره در مجلس تاکید کرد: با وجود تذکرات بی شمار به وزارت اقتصاد و بانک مرکزی متاسفانه هیچ کدام اقدام مناسبی در این زمینه صورت نداده اند و هر کدام توپ را به زمین دیگری می اندازند.

عزیزی با بیان اینکه معلوم نیست بانک مرکزی در خصوص این موسسات مالی غیرمجاز چه اقدامی کرده، گفت: پاسخ گو نبودن طیب نیا و سیف به اقدام نمایندگان برای طرح سوال از رئیس جمهور در راستای انجام وظیفه نظارتی منجر شده است. البته بنده نامه را با 80 امضا برای رئیس جمهور ارسال کرده ام و در آن درخواست رفع مشکل سپرده گذاران کاسپین قبل از تبدیل آن به بحران ملی را داشته ام.

وی با بیان اینکه موضوع موسسات مالی غیرمجاز باید به عنوان بحران ملی در جلسه سران قوا و شورای امنیت ملی مطرح شود، گفت: برای ایجاد آرامش در میان مردم به وِیژه سپرده گذاران باید کمیته ای ویژه با دستور رئیس جمهور تعیین و سریعا موضوع را مورد رسیدگی قرار دهند.

وی بر ضرورت ورود قوه قضاییه به موضوع برخورد با موسسات مالی غیرمجاز تاکید کرد.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا