گزارش روز؛

تک نمادهای پرتقاضا و مثبت

تک نمادهای پرتقاضا و مثبت

گروه های مرتبط با بازارهای بین المللی از جمله فلزی، معدنی، پتروشیمی و پالایشگاهی شروعی سبز، پرتقاضا و مثبت را تجربه کردند که در این میان اقبال در گروه روی و برخی تک نمادها بیشتر بود تا جایی که نمادهای فباهنر، ارفع، فروس، کپرور، کبافق، کاما، کروی، کدما، فاسمین، فرآور و فسرب، صف خرید شدند یا تا آستانه صف خرید شدن پیش رفتند.

 

در گروه های خودرویی و حمل و نقل که شروعی متعادل و مثبت داشتند، نمادهای خلنت، ختوقا، خریخت، خموتور، حپارسا و خوساز صف خرید و نمادهای ختراک، خاهن و حفارس صف فروش را تجربه کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، با گذشت زمان دادوستدها، با افزایش عرضه ها و عقب نشینی خریداران در گروه های مذکور و اکثر نمادهای بازار مواجه شدیم که به جز تک نمادهایی که مثبت بودند مابقی نمادهای بازار سرمایه نوسانات منفی را تجربه کردند، در شروع بازار نیز نماد خگستر با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد متوقف شد.

گروه های بانکی، بیمه ای، لیزینگی در ادامه توقف نمادهای تاثیر گذاری همانند وبصادر، ولساپا، وپاسار و وپارس با معاملاتی همچنان متعادل با گرایشی منفی مواجه بودند در این بین دادوستدهای مثبت نمادهای ملت، دانا و بساما چشم نوازی می کرد.

در گروه سرمایه گذاری که آنها نیز با معاملاتی متعادل مواجه بودند، نماد وملت با صف خرید، نمادهای وبیمه، سدبیر و سرچشمه پرتقاضا و مثبت، نماد وگستر پر عرضه و با صف فروش به کار خود پایان داد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی نرخ بالای سود بانکی را مانع مهم رونق سرمایه گذاری، اشتغال و تولید در کشور اعلام کرد. وی با یادآوری اینکه نرخ اسمی سود با نرخ بازدهی سرمایه گذاری مولد و نرخ تورم تناسب ندارد، گفت: نرخ بالای سود تسهیلات هزینه واحدهای تولیدی را افزایش می دهد. وی تاکید کرد: اگر سیاستی برای کاهش نرخ سود اعمال نشود، نه تنها نمی توان امیدی به رونق و تولید داشت بلکه ثبات موجود در بازار و اقتصاد لطمه خواهد دید. وزیر امور اقتصادی و دارایی پیشنهاد کرد نهاد نظارت مالی برای هماهنگی بازارهای مالی و نرخ های سود تشکیل شود.

گروه های مرتبط با بازارهای بین المللی از جمله فلزی، معدنی، پتروشیمی و پالایشگاهی شروعی سبز، پرتقاضا و مثبت را تجربه کردند که در این میان اقبال در گروه روی و برخی تک نمادها بیشتر بود تا جایی که نمادهای  فباهنر، ارفع، فروس، کپرور، کبافق، کاما، کروی، کدما، فاسمین، فرآور و فسرب، صف خرید شدند یا تا آستانه صف خرید شدن پیش رفتند اما گروه های مذکور نیز در نیمه دوم بازار با عرضه های فروشندگان به تعادل رسیدند و حتی برخی نمادها به خصوص در گروه شیمیایی نوسانات منفی را تجربه کردند. شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر  149 میلیون و 621 هزار و 86  سهم، معادل 4.99 درصد سهام غیر مدیریتی شرکت آهن و فولاد ارفع را بطور عمده و شرایطی در قیمت 285 تومان به فروش رساند. صادرات نفت ایران به 4 مشتری عمده آسیایی اش (چین، هند، کره جنوبی و ژاپن) در ماه می نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد کاهش یافته و این اولین کاهش صادرات نفت ایران نسبت به سال گذشته از زمان لغو تحریم های غرب در ژانویه 2016 است.

گروه های ساختمانی، سیمانی، کاشی و سرامیک نیز شروعی مثبت اما پایانی متعادل را تجربه کردند که در این میان صف خرید نمادهای سغرب و ثاژن و معاملات مثبت نمادهای کپارس، کساوه، ثاباد، ستران، کترام، کساوه، سدور و سشرق نمایان تر بود.

بازار امروز با دادوستدهای مثبت گروه ماشین آلات و تجهیزات مواجه شد به طوریکه نمادهای لسرما، تپمپی، لخزر، تمحرکه و تکنو صف خرید شدند اما در آنسو و در گروه برقی نمادهای بنیرو، بالبر و بموتو مثبت و نمادهای بکاب و بشهاب با صف فروش مواجه بودند که در اواخر بازار نماد بنیرو صف خرید شد.

در گروه کانی های غیر فلزی نمادهای کرازی و کسرام با صف خرید، نمادهای شلیا و کساپا با صف فروش و نمادهای کسرا و کپشیر منفی دنبال شدند. در گروه غذایی افزایش تقاضا محسوس بود به طوریکه نمادهای غپاک، غبشهر، غسالم و غشهد صف خرید و مابقی هم گروهی ها اکثرا با معاملاتی متعادل و مثبت مواجه بودند.

در پایان معاملات نمادهای چکاوه و ومعادن جهت برگزاری مجمع عادی به طور فوق العاده انتخاب اعضای هیات مدیره، دیران جهت برگزاری مجمع فوق العاده افزایش سرمایه و نماد خکمک جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه تصویب صورتهای مالی متوقف شدند.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای کگل و فولاد با رشد حدود 95 واحدی به ارتفاع 78,799 رسید که در این بین نمادهای وغدیر و پارسان بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا