پایان هفته فرابورس ایران با رشد بیش از یک درصدی شاخص کل

پایان هفته فرابورس ایران با رشد بیش از یک درصدی شاخص کل

معامله 94 میلیون سهم به ارزش بیش از 310 میلیارد ریال حاصل نقل و انتقال سهام در مجموع بازارهای اول و دوم فرابورس بود.


آخرین روز معاملاتی هفته جاری برای بازار فرابورس ایران با داد و ستد 175 میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از 607 میلیارد ریال به پایان رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، امروز چهارشنبه 7 تیرماه شاخص کل افزایش 10 واحدی را به ثبت رساند که عمده این رشد از جانب نمادهای پتروشیمی، پالایشی و فلزات اساسی رقم خورد. نمادهای «مارون»، «هرمز»، «شراز»، «میدکو» و «شاوان» تا سطح حداکثر 6 واحدی تاثیر مثبت بر آیفکس داشتند و موجب رشد بیش از یک درصدی این نماگر بازار و صعود آن تا سطح 910 واحدی شدند.

معامله 94 میلیون سهم به ارزش بیش از 310 میلیارد ریال نیز حاصل نقل و انتقال سهام در مجموع بازارهای اول و دوم است. نماد معاملاتی شرکت‌های ذوب‌آهن و تولید برق ماهتاب کهنوج به ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملات را در این دو بازار کسب کردند. در نماد «ذوب» سهامداران شاهد جابه جایی 24 میلیون سهم به ارزش 17 میلیارد ریال و در نماد «بکهنوج» شاهد معامله 10 میلیون سهم به ارزش 90 میلیارد ریال بودند.

نماد «ذوب» امروز همچنین درصدر نمادهای پربازدید فرابورس قرار گرفت، سهامداران حقیقی و حقوقی به ترتیب مشارکت 90 و 65 درصدی در سمت خرید و فروش این نماد داشتند.

همچنین در جریان بازار امروز سه نماد متوقف و یک نماد بازگشایی شد. به این ترتیب نماد معاملاتی شرکت‌های عمران و توسعه شاهد و شرکت سرمایه گذاری اقتصاد نوین جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام، در روز یکشنبه مورخ یازدهم تیرماه و نماد معاملاتی شرکت بورس انرژی (انرژی1،انرژی2، انرژی3)، جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز دوشنبه مورخ دوازدهم تیرماه در پایان معاملات امروز چهارشنبه متوقف شدند.

در مقابل نماد معاملاتی شرکت بهمن دیزل(خدیزل1) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50 درصد بازگشایی شد.

معاملات بازار پایه نیز امروز 92 میلیارد ریالی شد. در مجموع تابلوهای معاملاتی این بازار، سهامداران بیش از 79 میلیون سهم به ارزش 92 میلیارد ریال را دست به دست کردند.

نگاهی به تابلو تسهیلات مسکن نیز نشان می‌دهد 62 هزار ورقه تسه به ارزش بیش از 46 میلیارد ریال در این تابلو داد و ستد شد و اوراق تسهیلات مسکن شهریور 94 بالاترین قیمت معاملاتی و تسه دی ماه 93 کمترین قیمت را در این تابلو تجربه کردند. قیمت این اوراق امروز در بازه 729 تا 762 هزار ریال در نوسان بود.

اسناد خزانه اسلامی مرحله یازدهم روز جاری در صدر بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس ایستاد. در این بازار شاهد جابه جایی 150 هزار ورقه بهادار به ارزش 143 میلیارد ریال بودیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا