گزارش روز؛

افزایش تقاضا و معالات مثبت گروه روی

افزایش تقاضا و معالات مثبت گروه روی

درگروه های فلزی و معدنی که معاملاتی متعادل و مثبت در جریان بود، نمادهای کدما، کیمیا و فنوال با صف خرید، نمادهای فرآور، ارفع، فزرین، کبافق، زنگان، کاما، فاسمین، فمراد و میدکو مثبت تر از هم گروهی ها دنبال شدند که در کل با افزایش تقاضا و معاملات مثبت گروه روی مواجه بودیم.

 

 

گروه خودرویی اکثرا شروعی مثبت اما پایانی متعادل و منفی داشتند تا جایی که نمادهای ختراک و خاهن صف فروش شدند در این میان تشکیل صف خرید نماد خلنت چشم نوازی می کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، گروه حمل و نقل اکثرا منفی دنبال شدند تا جایی که نمادهای حتاید، حفارس و حکشتی با صف فروش مواجه بودند در این بین تنها نماد حریل پرتقاضا و مثبت تر از هم گروهی ها به کار خود پایان داد.

در گروه لیزینگی نمادهای ولغدر و ولبهمن مثبت، نمادهای وایران و ولیز با صف فروش بسته شدند و مابقی معاملاتی متعادل و منفی را سپری کردند. در گروه سرمایه گذاری نماد سرچشمه با صف خرید، نمادهای وملت، وبیمه، واتی، وساپا و اعتلا مثبت، نماد وصنا با صف فروش و سایر هم گروهی ها متعادل و منفی دنبال شدند.

نماد سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان پس از به حد نصاب نرسیدن مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام متعادل مورد بازگشایی قرار گرفت همچنین لازم به ذکر است با توجه به برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام نوبت دوم سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان، نماد مذکور در پایان معاملات متوقف می شود.

گروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها بعد از شروعی متعادل با افزایش تفاضا مواجه شدند که این افزایش در اواسط بازار در گروه شیمیایی محسوس تر بود به طوریکه نمادهای ساینا، پاکشو، شیران، مارون، شفن، شکربن و شاراک معاملات مثبتی را تجربه کردند همچنین نماد شرکت های خراسان و  شپاس جهت برگزاری مجامع فوق العاده صاحبان سهام، در پایان معاملات متوقف شدند. براساس اعلام شرکت ملی صنایع پتروشیمی، ظرفیت تولید اسمی 57 مجتمع پتروشیمی تا پایان سال جاری 72 میلیون تن است که از این میزان ظرفیت نزدیک به 60 میلیون تن در برنامه تولید واقعی قرار دارد.مجموع کل تولید صنعت پتروشیمی در اردیبهشت سال جاری بالغ بر 4.4 میلیون تن و عملکرد تولید از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت ماه نزدیک به 9 میلیون تن بوده است.مقدار فروش داخلی محصولات پتروشیمی از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت 2.7 میلیون تن به ارزش 53517.5 میلیارد ریال و مقدار صادرات این محصولات نیز 3.4 میلیون تن به ارزش 1673 میلیون دلار بوده است.

درگروه های فلزی و معدنی که معاملاتی متعادل و مثبت در جریان بود، نمادهای کدما، کیمیا و فنوال با صف خرید، نمادهای فرآور، ارفع، فزرین، کبافق، زنگان، کاما، فاسمین، فمراد و میدکو مثبت تر از هم گروهی ها دنبال شدند که در کل با افزایش تقاضا و معاملات مثبت گروه روی مواجه بودیم در انسو نمادهای فخاس و فلوله صف فروش و نمادهای کمنگنز، کنور، ذوب، فولای و فباهنر منفی تر از هم گروهی ها به کار خود پایان دادند. در شروع بازار نماد فولاد با توجه به تعدیل پیش بینی متوقف شد و در پایان معاملات نماد تکنار جهت برگزاری مجمع سالیانه صاحبان متوقف شد. رئیس امور بین الملل انجمن سنگ آهن ایران گفت: افزایش هزینه های حمل دریایی و تخفیف شرکت های فورتسکیو و هند برای سنگ آهن با عیار زیر ۵۸ سبب شده ترمز صادرات سنگ آهن ایران کشیده شود.

گروه های ساختمانی و سیمانی اکثرا شروعی متعادل و مثبت داشتند اما با گذشت زمان دادوستدها و عقب نشینی خریداران نوسانات منفی را تجربه کردند تا جایی که نمادهای ثعمرا، سبزوا، سهگمت، سیدکو و سفارس منفی و نمادهای ثاژن، ثپردیس، وتوس، ثامان، سصفها، سغرب، سبهان، سکرد و سشمال با صف فروش مواجه بودند در این بین و در اواخر بازار نماد ثاباد درپی جابجایی بلوک و معاملات دو طرفه در کنار نمادهای کرمان، وساخت، ساروم، سفانو صف خرید را تجربه کردند.

در گروه کاشی سرامیک نماد کترام با صف خرید سنگین همراه بود این در حالی بود که در روز کاری قبل نوسانات عجیبی را تجربه کرده بود، در گروه مذکور نماد کساوه نیز مثبت و نمادهای کسعدی، کهرام و کپارس صف فروش را تجربه کردند. در گروه لاستیک سازی که همگی منفی بودند، نماد پسهند از فشار عرضه های بیشتری برخوردار بود و صف فروش را تجربه کرد.

گروه محصولات کاغذی و چاپ با افزایش تقاضا مواجه شدند به طوریکه نمادهای چکارم، چکاوه و چکارن با صف خرید همراه شدند اما در آنسو و در گروه بنیادی محور آی تی شاهد معاملاتی متعادل بودیم که در این بین نمادهای مرقام و مفاخر پر اقبال تر از هم گروهی ها بودند، در این بین صف فروش نماد اپرداز نیز مکررا مورد جمع آوری قرار گرفت.

در شروع بازار امروز نماد کماسه با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شد همچنین در پایان معاملات نیز نمادهای کنور، والبر،کپارس، قصفها، شفارا و کدما جهت برگزاری مجامع عادی سالیانه تصویب صورتهای مالی و شرکت گلوکوزان جهت برگزاری مجمع فوق العاده تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شدند.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای شپنا و شبندر با افت حدود 130 واحدی به ارتفاع 78,860 رسید که در این بین نمادهای همراه و فارس بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

 

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا