مدیرکل محیط زیست استان اصفهان:

کارکنان ذوب آهن در معرض خطراند

کارکنان ذوب آهن در معرض خطراند

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرکل محیط زیست استان اصفهان گفت: نام ذوب آهن در فهرست صنایع آلاینده قرار دارد هم محیط زیست و هم مراجع قضایی به این کارخانه اخطار داده بودند ولی متاسفانه ترتیب اثری داده نشده و شکایت دوباره از این کارخانه در دستور کار است.

به گزارش ماین نیوز، حمیدرضا ظهرابی اظهار کرد: کارخانه ذوب آهن در دو سال اخیر تلاش کرده بود که برای کاهش میزان آلایندگی، تغییراتی در واحدهای خود ایجاد کند، اما متاسفانه گزارش‌هایی به دست ما رسید که نشان می‌داد فعالیت‌های شبانه و روزانه واحدهای ذوب آهن با یکدیگر متفاوت است.

وی افزود: ابتدا در خصوص این موضوع به ذوب آهن اخطار داده شد و ماموران ما شبانه به این کارخانه سرکشی کردند و در گزارش‌های خود در خصوص میزان آلایندگی توضیحاتی دادند خود من نیز شبانه به این کارخانه سرکشی کردم و متاسفانه با وضعیت نامناسبی از نظر آلایندگی روبرو شدم.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان ادامه داد: آلودگی در واحد اگلومراسیون، کک سازی، آهک سازی و واحد نسوز و برش خرسک مشکل اساسی داشت این در حالی است که مدت‌ها بود آنها اعلام کرده بودند که دیگر این واحدها آلایندگی ندارد اما واقعیت چیز دیگری بود.

ظهرابی تاکید کرد: در منطقه بوی تند ترکیبات آروماتیک واقعا نگران کننده بود و تنفس را مشکل می‌کرد و با این وضعیت باید شدیدا نگران وضعیت کارکنان این بخش‌ها بود چرا که سلامتی آن‌ها واقعا در معرض خطر است.

وی خاطرنشان کرد: نام کارخانه ذوب آهن در فهرست صنایع آلاینده است و محیط زیست و مراجع قضایی به این کارخانه در خصوص آلایندگی اخطار داده بودند اما متاسفانه ترتیب اثری داده نشده و شکایت دوباره از این کارخانه در دستور کار است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا