افزایش 70 درصدی حجم معاملات در بورس تهران

افزایش 70 درصدی حجم معاملات در بورس تهران

در هفته منتهی به 24خرداد ماه، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه مورخ 24 خردادماه 96 به عدد 79466واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته 293 واحد کاهش داشته است.

 

گزارش هفتگی بررسی بازارها، نمایی از کل بازار اوراق بهادار کشور و وضعیت بورس‌ های شناخته‌شده را نشان می‌دهد که به صورت هفتگی منتشر می‌شود. در این گزارش روند شاخص‌ های اصلی، ارزش بازار، حجم و ارزش معاملات، بازدهی بورس بر حسب ریال، دلار و یورو در بازه ها‌ی زمانی متفاوت بررسی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) و به نقل از مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران، در هفته منتهی به 24خرداد ماه، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهار­شنبه مورخ 24 خردادماه 96  به عدد 79466واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته   293 واحد کاهش داشته است.

 در این هفته حجم معاملات 2,525 میلیون سهم و ارزش آن 5,598 میلیارد ریال بوده است که حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته به ترتیب 70 و 54 درصد افزایش داشته است. ارزش بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات این هفته به عدد 3,232,129 میلیارد ریال رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته 0.5 درصد کاهش داشته است.

سه صنعت « سرمایه‌گذاری‌ها » 19.7 درصد، « خودرو و ساخت قطعات » با 15.4 درصد و «فلزات اساسی» با 11.7 درصد بیشترین حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص دادند.

بر این اساس در 30 روز منتهی به 24 خرداد ماه 1396، صنعت « زراعت و خدمات وابسته » با 7.9 درصد مثبت، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت. در مدت مشابه صنعت « استخراج نفت گاز و خدمات جنبی جز اکتشاف » با افت منفی 5.7 درصدی، بیشترین افت را تجربه کرد. در میان شرکت­ها، شرکت « دارویی‌ لقمان‌» 66.9 درصد مثبت بیشترین افزایش و « سیمان ‌هگمتان‌» با  منفی 20.4 درصد بیشترین کاهش را داشتند.

همچنین در محاسبه بازدهی­ ها نسبت به پایان هفته گذشته، شاخص بورس دبی (DFM INDEX) با 1.7 درصدی بیشترین بازدهی و شاخص بورس اسپانیا (IBEX 35) با افت 2 درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده اند.

علاوه بر موارد فوق، بازدهی بورس تهران، فرابورس ایران، نرخ ارز و طلا به صورت هفتگی و ماهانه در اختیار خواننده قرار دارد. صنایع و شرکت‌ های با بیشترین تأثیر بر شاخص، معاملات به تفکیک صنایع، ریسک و بازدهی صنایع نیز از دیگر اطلاعات ارایه ‌شده در این گزارش است. مقایسه‌ی بازدهی صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله و همچنین خلاصه‌ای از بازده برخی از بورس ها، انس طلا، قیمت جهانی نفت، نرخ ارزهای مبادل های و قیمت فلزات اساسی نیز در بخش پایانی این گزارش قابل مشاهده است.

                      
                       علاقه مندان برای مشاهده گزارش کامل اینجا کلیک کنند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا