پیشکار جدید معدن زکریای مشهد تعطیل شد

پیشکار جدید معدن زکریای مشهد تعطیل شد

گروه معادن - معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: بخش فعال (پیشکار) معدن زکریای این شهر با دستور قضایی تعطیل شد.

به گزارش ماین نیوز، قاضی محمد بخشی محبی افزود: در پی شکایت سازمانهای مردم نهاد، کوهنوردان و آستان قدس رضوی مبنی بر تخریب و تصرف اراضی موقوفه و کوه های زکریا در محدوده کلانتری رضا شهر و نجفی مشهد به بهانه بهره برداری از معدن، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با توجه به بازدیدها و ارایه گزارشهای مکرر به کمیته شناسایی شورای حفظ حقوق بیت المال توسط نمایندگانی از ادارات راه و شهرسازی، محیط زیست و سایر متولیان ذیربط، دستور توقف عملیات بهره برداری از این معدن تا بررسی بیشتر موضوع صادر شد.

وی گفت: با توجه به حجم بسیار تخریب های انجام شده، برداشت نامتوازن از طبیعت، برهم خوردن اکوسیستم منطقه و عدم ترمیم خرابی ها و به منظور حفظ طبیعت و محیط زیست تا زمان بررسی میزان تخریب ها و ارائه مجوز های لازم، معدن مزبور تعطیل و ادوات کار به مکان مناسب منتقل شد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد افزود: براساس بند 2 آیین نامه زیست محیطی معادن، احیای پوشش گیاهی بومی منطقه و ترمیم خرابی ها توسط مسبب آن ضروری است.

استان خراسان رضوی با 764 معدن و 46 نوع ماده معدنی دارای پروانه بهره برداری با 2.8 میلیارد تن ذخیره معدنی، از نظر تعداد معادن رتبه سوم کشور را دارد.

ظرفیت اسمی استخراج معادن فعال این استان 31.7 میلیون تن در سال می باشد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا