استاندار خراسان رضوی:

ساخت فولاد سنگان با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه مصداق اقتصاد مقاومتی است

ساخت فولاد سنگان با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه مصداق اقتصاد مقاومتی است

گروه صنایع معدنی >فولاد - استاندار خراسان رضوی گفت: طراحی، ساخت و راه اندازی کارخانه فولاد سنگان که با حمایت و سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه انجام شده مصداق واقعی تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش ماین نیوز، علیرضا رشیدیان در بازدید از پروژه گندله ‌سازی و کنسانتره پنج میلیون تنی سنگان افزود: اشتغالزایی و رونق اقتصادی، مهمترین تأثیر احداث پروژه صنایع معدنی فولاد سنگان در این منطقه است.

وی با اشاره به ظرفیت های بالقوه کشورهای همسایه شرقی در حوزه معدن و فولاد،خاطرنشان کرد: این سرمایه گذاری شایسته علاوه بر تولید محصول، در بلند مدت به عنوان یک مزیت محسوب می شود.

وی افزود: در بازدید از روند اجرای پروژه گندله‌سازی و خط کنسانتره پنج میلیون تنی سنگان به حجم بالای کار شبانه روزی انجام شده توسط مدیران و مهندسان داخلی طی یک سال گذشته پی بردیم.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد:مدیران و کارشناسان ایرانی که در مدت کوتاهی توانسته اند این پروژه ملی را در مسیر بهره برداری قرار دهند و این میزان پیشرفت در دانش فنی را برای کشور به بار آورند، باید به ایرانی بودن خود افتخار کنند.

وی از بهره برداری کامل این طرح در آینده نزدیک خبر داد و افزود:به زودی شاهد راه اندازی و نهایی شدن پروژه سرمایه گذاری فولاد مبارکه در استان خراسان رضوی خواهیم بود که با حضور مقامات کشوری به عنوان یک افتخار ملی افتتاح خواهد شد.

رشیدیان با تأکید بر اینکه رفع موضوعات زیرساختی و کمک به راه اندازی این پروژه ارزشمند، وظیفه تمامی ارگان های اجرایی استان خراسان رضوی است، گفت: همه دستگاه ها باید در حمایت و رفع مشکلات این کارخانه همت گمارند.

استاندار خراسان رضوی به همراه نماینده مردم شهرستان خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی و جمعی از معاونین و مدیران اجرایی این استان از پروژه گندله ‌سازی و کنسانتره پنج میلیون تنی سنگان بازدید کرد.

در جریان این بازدید، میرمحمدی، مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان رضوی، گزارش کاملی از زمان بندی راه اندازی پروژه و تاثیر آن در سایر پروژه های منطقه از لحاظ رفع مشکلات زیر ساختی و نقش آن در انتقال تجربیات نصب، راه اندازی و همچنین برنامه اجرایی پروژه کنسانتره در دست اجرا توسط فولاد مبارکه را ارائه کرد.

سنگان یکی از شهرهای شرقی و مرزی استان خراسان رضوی با حدود ۱۸ هزار تَن جمعیت است که بزرگترین معدن سنگ آهن خاورمیانه با عیار ۶۳ درصد را دارد.

با راه اندازی کارخانه فولاد سنگان در سال اقتصاد مقاومتی با تمرکز بر تولید و اشتغال، زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم بیش از یکهزار و 500 تن در این منطقه محروم مرزی فراهم شده است.

شرکت فولاد مبارکه ازمحل منابع خود برای احداث کارخانه گندله سازی سنگان و تامین زیر ساخت ها بالغ بر 11 هزار و 500 میلیارد ریال هزینه کرده است و معادل همین مقدار نیز باید در کارخانه کنسانتره سرمایه گذاری کند.

فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.

این مجتمع فولادی با سهم بیش از 50 درصدی در تولید فولاد کشور دارای ارزش فعلی 200 هزار میلیارد ریال است.

شرکت فولاد مبارکه با داشتن حدود 12 میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود.

مجتمع فولاد مبارکه واقع در 75 کیلومتری جنوب غرب اصفهان دارای 35 کیلومتر مربع وسعت و 17 کیلومتر مربع سالن تولید است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا