بر اساس ابلاغ دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار:

تخفیف کارگزاران به مشتریان کالایی تا سقف 50% مجاز شد

تخفیف کارگزاران به مشتریان کالایی تا سقف 50% مجاز شد

طبق مصوبه قبلی هیات مدیره کانون کارگزاران در راستای "ضوابط بازاریابی و تخفیفات اعضاء کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در بورس ها و فرا بورس" ، تخفیف کارمزد به صورت مستقیم یا غیرمستقیم برای معاملات بورس اوراق بهادار و کالا 25% بود که با اعمال اصلاحاتی ، برای بورس های کالایی تا سقف 50% مجاز شد.


دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، با صدور نامه ای به مدیران عامل شرکت های کارگزاری، اعلام کرد: "با استناد به بند 1 از دویست و پنجاه و چهارمین صورتجلسه هیات مدیره کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار مورخ 18 اردیبهشت ماه «در راستای تبصره ماده 3 ضوابط بازاریابی و تخفیفات اعضای کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در بورس ها و فرابورس اعطای هر گونه "تخفیف" یا "بازاریابی" یا "تخفیف و بازاریابی توامان" به صورت مستقیم یا در قالب مصادیق تعیین شده طبق ماده 2 ضوابط مذکور در هر یک از معاملات اعضاء در بورس های کالایی ، حداکثر تا 50 درصد سقف مصوب کامزد مجاز است.

روح الله میر صانعی، دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در خصوص تخفیف کارمزد شرکت های کارگزاری فعال در بورس های کالایی گفت: تبصره ماده 3 ضوابط تخفیفات و بازار یابی این امکان را برای اعضای هیات مدیره کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار فراهم می کند که برای برخی از معاملات سقف مجاز تخفیف تعیین کند.

دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه پیش از این هیات مدیره کانون برای معاملات اوراق بهادار و معاملات کالایی سقف مجاز تخفیف 25 درصدی تعیین کرده بود، عنوان کرد: با توجه به تقاضاهای مطرح شده و بررسی های صورت گرفته، هیات مدیره کانون تصمیم گرفت برای معملات کالایی سقف مجاز تخفیف را به 50 درصد افزایش دهد.

روح الله میر صانعی ادامه داد: برخی از عرضه کنندگان بزرگ کالایی با توجه به حجم بالای معاملات خود موضوع "تخفیف بیشتر کارمزد شرکت های کارگزاری فعال در بورس های کالایی" را مطرح کرده بودند که در تعامل با کارگزاران این مسئله بررسی شد و افزایش سطح مجاز تخفیف در دستور کار کانون قرار گرفت.

دبیر کل کانون کارگزاران افزود: پس از بررسی های کارشناسی صورت گرفته، مقرر شد آن دسته از کارگزارانی که تقاضای افزایش سقف مجاز مربوط به شرکت های کارگزاری فعال در بورس های کالایی را داشتند، بتوانند به عرضه کنندگان بزرگ کالایی تا سقف 50 درصد تخفیف دهند.

وی تاکید کرد: این تخفیف مشمول همه مشتریان نخواهد بود و تنها مشتریانی که بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده اند مشمول این طرح خواهند شد.

روح الله میر صانعی افزود: با توجه به حجم معاملات مشتریان، تعیین میزان تخفیف تا سقف 50 درصد در اختیار کارگزاران است و الزامی برای آن وجود ندارد.

یادآور می شود طبق مصوبه قبلی هیات مدیره کانون کارگزاران در راستای "ضوابط بازاریابی و تخفیفات اعضاء کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در بورس ها و فرا بورس" ، تخفیف کارمزد به صورت مستقیم یا غیرمستقیم برای معاملات بورس اوراق بهادار و کالا 25% بود که با اعمال اصلاحاتی ، برای بورس های کالایی تا سقف 50% مجاز شد.

  
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا