نعمت زاده تاکید کرد

ضرورت برقراری پرواز مستقیم به کشورهای آفریقایی

ضرورت برقراری پرواز مستقیم به کشورهای آفریقایی

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که هیچ پرواز مستقیمی به کشورهای آفریقایی نداریم بر ضرورت ایجاد پرواز مستقیم به حداقل یکی از کشورهای آفریقایی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدرضا نعمت زاده در همایش معرفی برنامه‌ها و همکاری اقتصادی ایران – آفریقا با تاکید بر این که رشد اقتصادی کشورهای آفریقایی امروز در سطح بالایی قرار دارد، گفت: یکی از موضوعات مهمی که باید به آن توجه شود بحث سهولت در برقراری ارتباطات هوایی و پرواز مستقیم به کشورهای آفریقایی است که در این زمینه باید برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد و از وزیر راه می‌خواهیم که این موضوع را به نتیجه برساند و از دوستان وزارت امور خارجه نیز درخواست پیگیری این موضوع را داریم.

وی به ضرورت‌های کشت فرامرزی اشاره کرد و گفت: این موضوع از اولویت‌های سیاستی دولت محسوب می‌شود، بنابراین باید به این موضوع توجه کرده و از طرفی به افزایش حجم مبادلات با کشورهای این قاره توجه کنیم چون آفریقای جنوبی کشوری صنعتی و ثروتمند است و ظرفیت‌های زیادی دارد.

وزیر صنعت،‌معدن و تجارت خطاب به سفرای آفریقایی گفت: بهتر است سفرا پیشنهادات خودشان را ارائه دهند تا با ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات سفرای کشورها به یکدیگر بتوانیم ارتباطات سریعتری برقرار کنیم.

وی در عین حال بیان کرد: صندوق ضمانت صادرات نیز باید ریسک‌پذیری خود را افزایش داده و از سرمایه‌گذاران این گونه کشورها حمایت لازم را انجام دهد.

نعمت‌زاده همچنین با تاکید بر این که باید سیستم بانکی نیز در این زمینه فعال‌تر شود، گفت: از دوستان بانک مرکزی می‌خواهیم که پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

وی همچنین بر ضرورت تدوین نقشه راه کلی برای آفریقا تاکید کرد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا