با حضور معاون وزیر صنعت و معدن؛

چهارمین همایش ملی راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در مشهد برگزار شد

چهارمین همایش ملی راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در مشهد برگزار شد

مشهد-چهارمین همایش ملی منطقه ای راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی شامگاه سه شنبه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مشهد برگزار شد.

چهارمین همایش ملی منطقه ای راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی شامگاه سه شنبه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس و استاندار خراسان رضوی در سالن همایش های نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد.

نائب رئیس اول کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که با برگزاری این نوع همایش ها در کشور تاکنون چه اندازه توانسته ایم سیاست های اقتصاد مقاومتی را در جامعه عملیاتی کنیم در این نشست اظهار داشت: با توجه به برنامه ها و اقدامات مختلفی که در خصوص تبیین و اجرای این سیاست های صورت گرفته است اما تاکنون موفقیت چشم گیری در این حوزه اتفاق نیفتاده است.

محمد اسماعیل نیا افزود: رسیدن به اقتصاد مقاومتی و عملیاتی شدن آن نیاز به مدیریت جهادی دارد چراکه برخی از مشکلات موجود در جامعه سبب شده تا سیاست های اقتصاد مقاومتی اجرایی نشود.

وی تاکید کرد: سستی و سهل انگاری در روابط ساختار اداری کشور، عدم توجه به کادرسازی و مدیریت پروری در زیرساخت های اقتصاد مقاومتی، نبود سیستم روان اداری و سایر موضوعات سبب افزایش نرخ بیکاری و مشکلات اقتصادی کشور شده است.

عضو دیگر کمیسیون کشاورزی نیز در ادامه با بیان اینکه با توجه به رکود هنوز سیاست های اقتصاد مقاومتی عملیاتی نشده است، بیان کرد: اگرچه رکود فلزات سنگین مانند فولاد علل مختلفی از جمله کاهش قیمت جهانی دارد که پیش بینی می شود در سال ۲۰۱۶ وضعیت بدتری را تجربه کند اما رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار، تامین مالی واحدهای تولیدی، استفاده از ابرازهای مالی مانند بانک و اولویت به طرح های نیمه تمام از جمله موضوعاتی است که می تواند در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی نقش مهمی ایفا کند.

حمیدرضا فولادگر گفت: همان طور که شاهد فعالیت دوباره صنعت خودرو در کشور هستیم باید به صنعت ساختمان که بخش عظیمی از فعالان عرصه فلزات سنگین را مشغول بکار می کند نیز توجه ویژه تری داشته باشیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا