در اولین روز ماه مبارک رمضان؛

شاخص با عدد 80,921 واحد به کار خود پایان داد

شاخص با عدد 80,921 واحد به کار خود پایان داد

غبهنوش، غگز، غبشهر و غشان از معدود نمادهای مثبت گروه غذایی و گروه های بانکی، بیمه ای، لیزینگی با دادوستدهایی متعادل در جریان بودند و صف خرید نمادهایی همانند وکار، وقوام و بساما چشم نوازی می کرد.


در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات نمادهای حکشتی و شتران به ارتفاع 80,921 رسید و در این بین نمادهای رانفور و فولاد بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، گروه خودرویی پس از شروعی منفی، در اواسط بازار، با افزایش تقاضا مواجه شدند تا جایی که برخی نمادها نظیر خنصیر، خشرق، خاذین و خموتور نوسانات مثبت را تجربه کردند اما در اواخر بازار و با عقب نشینی مجدد خریداران در نهایت اکثرا منفی و همراه افت قیمتی به کار خود پایان دادند همچنین نماد خکمک با توجه به اعلام پیش بینی سود متعادل و منفی بازگشایی شد. در اواسط بازار نماد حسینا در حالی با افزایش تقاضا به صف خرید رسید که مابقی نمادهای گروه حمل و نقل با معاملاتی متعادل و منفی به کار خود پایان دادند.

در رابطه با صنعت خودور سازی کشور، دبیر انجمن تولیدکنندگان خودرو گفت: تا پیش از این به دلیل اعمال تحریم‌ها نمی‌توانستیم در هیچ مناقصه و قراردادی در بازارهای بین‌المللی شرکت کنیم و می‌توان گفت صنعت خودروسازی یکی از اولین‌ صنعت‌هایی است که توانست از توافق هسته‌ای بهره ببرد.

وی در خصوص کنسرسیوم تولید پلت فرم ایران خودرو عنوان کرد: یکی از حلقه‌های مفقوده در خودروساز شدن کامل یک کشور، طراحی و تولید پلت فرم است که با این قرارداد ۱۰ جانبه که با حضور شرکت‌های خارجی و دانشگاه‌های داخلی انجام شد ما توانستیم گام بزرگی در صنعت خودروسازی کشور برداریم.

گروه های بانکی، بیمه ای، لیزینگی با دادوستدهایی متعادل در جریان بودند، صف خرید نمادهایی همانند وکار، وقوام و بساما چشم نوازی می کرد در آنسو و در گروه سرمایه گذاری با صف خرید نماد وملت و دادوستدهای مثبت نمادهای وگستر، وصنا، اعتلا و وبیمه مواجه بودیم.

گروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها اکثرا متعادل و منفی بودند و تنها نمادهای شاوان، شیراز، شفن و شخارک، شسپا، شسینا، پترول، شاوان، شرانل و شفارس متعادل و مثبت دنبال شدند به طوریکه نمادهای شسپا، شخارک و شفن با صف خرید همراه شدند.

در گروه فلزات نیز طبق انتظار به جز نمادهای فمراد، فولاد، کدما و کمنگنز که متعادل و مثبت بودند، سایر نمادهای گروه فلزی و معدنی منفی دنبال شدند همچنین نماد ارفع جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام در پایان معاملات متوقف شد.

گروه های ساختمانی و سیمانی اکثرا منفی بودند که در این بین نمادهای سخاش و سبهان با ادامه صف خرید و معدود نمادهایی نظیر آ س پ و سهرمز با معاملاتی متعادل و مثبت مواجه بودند هچنین نماد کرمان پس از اطلاعات دریافتی مبنی بر ارائه اطلاعات تکمیلی متعادل مورد بازگشایی قرار گرفت.

گروه برقی اکثرا متعادل دنبال شدند اما نماد بسویچ صف فروش و نماد بموتو با صف خرید همراه شدند.

غبهنوش، غگز، غبشهر و غشان از معدود نمادهای مثبت گروه غذایی طی داد و ستد های امروز بودند این در حالی بود که شرکت کارخانجات صنعتی تبرک 60،000،000 سهم معادل 8 درصد سهام غیر مدیریتی شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان را به طور یکجا و نقد با قیمت پایه هر سهم 2،200 عرضه و در قیمت پایه مورد عرضه قرار داد و معامله صورت گرفت.

کپارس تنها نماد صف خرید گروه کاشی و سرامیک بود و مابقی هم گروهی ها با معاملاتی منفی و صف فروش به کار خود پایان دادند. طی معاملات چهارشنبه گذشته و با فروش های سنگین حدود 54 میلیون سهمی گروه توسعه ملی در نماد پکرمان، شاهد دادوستدهای متعادل این نماد بودیم این در حالیست که از دید تکنیکالی و بنیادی نماد مذکور از شرایط مطلوبی برخوردار است، مابقی هم گروهی ها نیز منفی دنبال شدند.

به جز نماد رانفور که متعادل و مثبت سپری شد سایر نمادهای گروه آی تی با معاملاتی منفی مواجه بودند همچنین در پایان معاملات نمادهای دلر، دامین، سصوفی و کسعدی جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی متوقف شدند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا