در داد و ستدهای اولین روز هفته:

بیش از ۵۶۶میلیون برگه دارایی مالی دست به دست شد

بیش از ۵۶۶میلیون برگه دارایی مالی دست به دست شد

در داد وستدهای اولین روز هفته صنایع خودرو٬شیمیایی و سرمایه گذاری ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین صنایع بازار قرار گرفتند.

در داد و ستدهای اولین روز هفته سهامداران بورس تهران بیش از ۵۶۶سهم را به ارزش بیش از هزار و۴۵۰ میلیارد ریال دست به دست کردند. معاملات امروز در ۴۵هزار نوبت انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد وستدهای اولین روز هفته صنایع خودرو، شیمیایی و سرمایه گذاری ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین صنایع بازار قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای کاشی پارس، لامیران،ایران دارو، سیمان بهبهان،موتوژن،بانک ملت و سایپا شیشه بود.

در مقابل نمادهای کاشی و سرامیک سینا،پست بانک،تکسرام،کاشی الوند،تولید محور خودرو،ایران یاسا تایر و نیرو محرکه با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین در این روز سرمایه گذاران بورس تهران برای خرید سهام کاشی پارس، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحد های صندوق کیان،پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک سایپا و اوراق مشارکت شهرداری شیراز بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را داشتند.

در مقابل گروهی از سرمایه گذاران با سنگین ترین عرضه ها و تشکیل صف های فروش سنگین تلاش کردند از واحدهای صندوق کیان، پارند پایدار سپهر، سهام سیمان مازندران،اوراق مشارکت ملی نفت٬ سبحان دارو ، اوراق مشارکت ملی نفت و اوراق صکوک بنا گستر کرانه خارج شوند.

همچنین امروز شاخص کل بورس با ۲۲۵واحد کاهش به رقم ۸۰هزار و۹۲۱ رسید. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب ۱۲۷و۶۶۰واحد نزولی شدند.

نمادهای کشتیرانی، پالایش نفت تهران، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت بندرعباس با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص باعث افت این متغیر شدند.

این در حالی بود که نمادهای فولاد مبارکه، خدمات انفورماتیک و ارتباطات سیار با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر این متغیر شدند.

در پایان معاملات امروز سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با معامله ۵۰میلیون سهم به ارزش ۱۰۸ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات امروز را ثبت کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا