مدیرعامل بورس کالا :

راه اندازی بازار مشتقه ارزی در انتظار اعلام بانک مرکزی است

راه اندازی بازار مشتقه ارزی در انتظار اعلام بانک مرکزی است

مدیرعامل بورس کالا گفت:راه اندازی بازار مشتقه ارزی از برنامه های اقتصادی دولت دوازدهم بوده و زیرساخت های لازم فراهم بوده و تنها در انتظار اعلام بانک مرکزی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حامد سلطانی نژاد در مجمع سالانه صاحبان سهام این بورس در خصوص راه اندازی بازار مشتقه ارزی گفت: بحث پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز در سیستم بانکی به مبادلات بین بانکی ارز و در بازار سرمایه به راه اندازی بازار مشتقه ارزی در قالب قراردادهای آتی و آپشن مرتبط است که در حوزه پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز در بازار مشتقه، بورس کالا از همه لحاظ آماده است.

وی اظهار داشت: برای راه اندازی بازار آتی ارز، دستورالعمل ها تدوین شده، نرم افزارها آماده و تست شده و همچنین با توجه به مصوبه راه اندازی این بازار در شورای عالی بورس تنها در انتظار اعلام بانک مرکزی به عنوان متولی بازار ارز کشور هستیم.

سلطانی نژاد به مطرح شدن بحث پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز در هیات دولت نیز اشاره کرد و گفت: این مهم از برنامه های اقتصادی دولت دوازدهم است و با توجه به اقدامات انجام شده، در حوزه راه اندازی بازار مشتقه ارزی در قالب قراردادهای آتی و آپشن، همه زیرساخت ها در بورس کالا فراهم است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا