تسنیم گزارش می‌دهد

تعاونی‌های کشور مهرماه 3900 شغل ایجاد کردند

تعاونی‌های کشور مهرماه 3900 شغل ایجاد کردند

مطابق آمار مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مهر ماه سال جاری حدود 276 تعاونی و 1 اتحادیه تشکیل و حدود 3958 فرصت شغلی ایجاد شد که متوسط تعداد اعضاء و فرصت شغلی مربوط به این تعاونی ها به ترتیب 15 و 14 نفر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، گسترش تعاونی‌ها در حوزه‌ها و شاخه‌های مختلف از جمله مصرف، تولید، اعتبار، مسکن و خدمات یا بهتر بگوییم در حوزه ها و شاخه‌های مختلف مانند کشاورزی، صنعت،خدمات در کشورهای در حال توسعه موقعیت نظام تعاونی را در میان نظام‌های اقتصادی به عنوان رکن سوم مطرح کرد. اما واقعیت این است که بسیاری از اندیشمندان و محققان حوزه های توسعه و اقتصاد با مطالعات و تحقیقاتی که در فرآیند توسعه و روند اقتصادی کشورها انجام داده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که اگر در آلمان، آمریکا، سوئد، فرانسه، انگلیس، سنگاپور و هند و…. بخش تعاون وجود نداشت چرخ اقتصادی این کشورها از حرکت می‌افتاد.

مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ویژگی های تعاونی های ثبت شده در مهر ماه سال1394 در کل کشور را اعلام کرد.

 بر اساس گزارشات اخذ شده از سامانه جامع آمارهای ثبتی تعاون، در مهر ماه سال 1394، تعداد 276 تعاونی و 1 اتحادیه به منظور انجام فعالیت های مختلف اقتصادی در کل کشور تشکیل و به ثبت رسیده اند.تعداد اعضای تعاونی ها 4190 نفر و تعداد فرصت شغلی 3958 نفر و سرمایه اولیه حدود 28 میلیارد ریال است.

متوسط تعداد اعضاء و فرصت شغلی مربوط به این تعاونی ها به ترتیب 15 و 14 نفر است.

بررسی توزیع جغرافیایی این تعاونی ها حاکی از آن است، بیشترین تعداد تعاونی های ثبت شده مربوط به استان های خراسان رضوی و خوزستان با تعداد 24 و 18 تعاونی می باشد.
بیشترین تعداد تعاونی های ثبت شده به ترتیب در فعالیت های "صنعت" و "کشاورزی"  با 86 و 71 واحد است.

تعاونی های " ساختمان " با 987، " کشاورزی " با 949 و "صنعت"  با 845  نفر دارای بیشترین اعضاست.همچنین بیشترین فرصت شغلی مربوط به تعاونی های "صنعت" و "کشاورزی" با 1169 و 833 نفر است.

 انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا