گزارش روز؛

معدنی ها بر مدار رشد

معدنی ها بر مدار رشد

در گروه های فلزی و معدنی با افزایش تقاضا و معاملات مثبت نمادهای وتوکا، فجر، هرمز، کبافق، کنور، فزرین، ذوب، فرآور، کیمیا، فولای، فباهنر و کاما و دادوستدهای متعادل با گرایش مثبت سایر هم گروهی ها مواجه شدیم این در حالی بود که قیمت اکثر فلزات پایه در بازارهای بین المللی شروعی متعادل و منفی را تجربه می کنند.

درغیاب نماد خساپا، گروه خودرویی با معاملاتی منفی مواجه بودند که در این بین ادامه صف خرید نماد خفنر و معاملات مثبت نمادهای خفناور و خمحور قابل توجه بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در گروه حمل و نقل با تشکیل صف خرید نمادهای حتوکا، توریل، حرهشا، حکشتی و حفارس و معاملات متعادل و مثبت سایر هم گروهی های مواجه بودیم.

گروه بانکی شروعی مثبت را تجربه کردند که در این میان ادامه رشد قیمتی، صف خرید و معاملات پرحجم نماد وخاور قابل توجه بود. در آنسو و در گروه سرمایه گذاری نماد وصنا در حالی در کنار نمادهای وگستر، وبیمه و سدبیر صف خرید شد که مابقی هم گروهی ها با معاملاتی متعادل تر مواجه بودند.

در گروه شیمیایی نماد شفارا با صف فروش، نمادهای شگل، پترول و شپاکسا با صف خرید، نمادهای شاملا، خراسان، زاگرس، جم، ساینا، شتوکا و شپارس مثبت و مابقی متعادل دنبال شدند. این در حالی بود که قیمت نفت در بازارهای جهانی با معاملاتی مثبت شروع شده که می تواند در صورت تداوم با یک فاز تاخیر عامل رشد محصولات شیمیایی را درپی داشته باشد. شراز تنها نماد متعادل و مثبت گروه منفی پالایشگاهی و روانکارها در بازار امروز بود همچنین نماد خراسان جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام در پایان معاملات متوقف گردید.

در گروه های فلزی و معدنی با افزایش تقاضا و معاملات مثبت نمادهای وتوکا، فجر، هرمز، کبافق، کنور، فزرین، ذوب، فرآور، کیمیا، فولای، فباهنر و کاما و دادوستدهای متعادل با گرایش مثبت سایر هم گروهی ها مواجه شدیم این در حالی بود که قیمت اکثر فلزات پایه در بازارهای بین المللی شروعی متعادل و منفی را تجربه می کنند. در اواسط بازار نماد کدما پس از تعدیل پیش بینی سود با رشد حدود 6 درصدی و تشکیل صف خرید به گردونه دادوستدها بازگشت و در گروه زغال سنگی که با ادامه توقف طولانی مدت و بلوکه شدن سرمایه سرمایه گذاران در نماد کشرق مواجه می باشیم، نماد کطبس صف خرید و نماد کپرور با معاملاتی پرتقاضا و مثبت تا آستانه صف خرید شدن پیش رفت

در گروه ساختمانی با معاملات مثبت نمادهای ثرود، ثباغ، ثتران، ثنوسا، ثشاهد، ثعمرا و ثشرق، منفی نمادهای ثالوند و ثاژن و متعادل مابقی هم گروهی ها مواجه شدیم. در گروه سیمانی نماد سدشت با صف فروش، نماد سخاش با صف خرید، نمادهای سدور، سهگمت، سکرما و سبزوا با معاملاتی منفی و مابقی هم گروهی ها با دادوستدهای متعادلی دنبال شدند.

درگروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته، با جابجایی بلوک در نماد تپکو4 (بازار بلوکی) شاهد افزایش تقاضا و جهش قیمت نماد تپکو و در نهایت تشکیل صف خرید آن در بازار پایه فرابورس بودیم، و به جز نمادهای لابسا ، بکام ، فلامی و فاما که مثبت بودند سایر نمادهای گروه های مذکور اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند.

در گروه کاشی و سرامیک نماد کترام بعد از صعودی مناسب و درپی آن ریزشی سنگین، با جهش قیمتی و صف خرید سنگین در کنار نماد کپارس سپری شد و مابقی هم گروهی ها با معاملاتی متعادل و مثبت دنبال شدند این در حالی بود که نمادهایی کچینی و کحافظ همچنان با توقف طولانی مدت مواجه می باشند. در شروع بازار نماد شرکتهای بهپاک، غدشت، خکار، کهرام و قمرو با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شدند و نمادهای کتوکا، فباهنر، دابور، پسهند جهت مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و نماد غمینو جهت مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام در پایان معاملات متوقف شدند.

در اواسط بازار با دادوستدهای پرتقاضا و مثبت گروه غذایی مواجه شدیم به طوریکه با تشکیل صف خرید نمادهای غمهرا، غشهد، غدیس همراه شدیم در این میان بازگشایی غافل گیر کننده و یک روزه نماد غشهداب پیش از شروع بازار و تشکیل صف خرید پرحجم حدود 70 میلیون سهمی آن قابل تامل بود.

در گروه محصولات کاغذی نماد چکارن با صف خرید حدود 45 میلیون سهمی پیش از شروع بازار و معاملات حدود 5 میلیون سهمی به صعود خود ادامه داد، سایر هم گروهی نیز با معاملاتی متعادل مواجه بودند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا