گزارش روز؛

حرکت کاغذی ها بر مدار مثبت

حرکت کاغذی ها بر مدار مثبت

گروه محصولات کاغذی از معدود گروه های مثبت بازار امروز بود به طوریکه نمادهای چکاوه و چکارن با صف خرید مواجه بودند همچنین نماد پتایر به دلیل تعدیل پیش بینی سود و شرکتهای دزهراوی، کفرا و سیمان بجنورد جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه تصویب صورتهای مالی متوقف شدند.

 

قبل از شروع بازار نماد خساپا متوقف شد تا با اعلام تعدیل مثبت چشمگیر ، گروه خودرویی را با افزایش تقاضا مواجه کند اما این امر با گذشت زمان و افزایش عرضه ها خیلی زود کم رنگ شد و علاوه برگروه خودرویی اکثرا گروه های بزرگ، منفی به کار خود پایان دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آّبان، در این بین برخی نمادها نظیر ورنا از اقبال بیشتر و معاملات مثبت تر و برخی نمادها همانند خوساز، خمهر، خریخت، ختراک و خفناور از فشار فروش بیشتر و معاملاتی منفی تر برخوردار بودند. این در حالی بود که اکثر فعالین بازار پس از پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، برای چند روز بازاری مثبت را انتظار داشتند در حالی که منفی های امروز غافل گیر کننده بود. 

همچنین در اواخر بازار و علیرغم جو منفی مذکور، نماد خفنر با جهش قیمتی به صف خرید رسید. حکشتی تنها نماد مثبت گروه منفی حمل و نقل در بازار امروز بود که در اواخر بازار به صف خرید رسید. مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از ارتقای ۴پله‌ای رتبه این شرکت بین شرکت‌های کانتینری دنیا خبر داد و با اشاره به اینکه ۱۰۰درصد تحریم‌ها علیه ناوگان ملی حمل‌ونقل دریایی برطرف شده است، گفت: تنها مقداری محدودیت‌ بانکی برای مشتریان کشتیرانی داریم که پیش‌بینی می‌شود ظرف 5 تا 6 ماه آینده نقل و انتقالات مالی بهبود یابد.

 در شروع بازار نماد حپارسا با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تعدیل پیش بینی سود متوقف شد و نمادهای توریل و حتوکا پس از برگزاری مجامع سالیانه و به ترتیب با تقسیم سود نقدی 220 و 100 ریالی،‌ هر دو با رشد حدود 4 درصدی به گردونه دادوستدها بازگشتند. معاون عملیات سازمان آتش نشانی تبریز از آتش سوزی گسترده در ایران خودرو تبریز خبر داد. وی ضمن تایید بروز آتش سوزی در کارخانه ایران خودرو در مسیر تبریز - آذرشهر گفت: با توجه به حجم حریق و شروع آن از نیم ساعت قبل بیش از سه ایستگاه آتش نشانی از تبریز به محل بروز این آتش سوزی اعزام شده اند. در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای حکشتی و فولاد با رشد حدود 116 واحدی به ارتفاع 81,194 رسید که در این بین نمادهای شپنا و خودرو بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

گروه های بانکی، بیمه ای، لیزینگی اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند در این میان نماد وخاور با صف خرید و نمادهای ولصنم، ولساپا و اتکای مثبت تر سپری شدند در آنسو و در گروه سرمایه گذاری نماد وساپا درپی انتشار تعدیل مثبت شرکت خساپا، در کنار نماد وگستر صف خرید شدند اما سایر هم گروهی ها متعادل به کار خود پایان دادند.

گروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها پس از شروعی متعادل با افزایش عرضه ها مواجه و نوسانات منفی را تجربه کردند و تنها نمادهای شبریز، شاملا، تاپیکو، پترول، شسینا، پارسان، شخارک، شگل و خراسان همچنان متعادل و مثبت سپری شدند در این بین نماد زاگرس پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی 4250 ریال، متعادل مورد بازگشایی قرار گرفت اما درپی خریدهای پرحجم حقوقی با جهش قیمتی مواجه شد و در نهایت با رشد حدود 6 درصدی به کار خود پایان داد. شرکت ملی نفتکش ایران و شرکت نفت پاسارگاد با هدف ایجاد شرکت مشترک و استفاده از ظرفیت های فیمابین تفاهم نامه همکاری امضا کردند. مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد با اشاره به بازار صد میلیون تنی قیر جهان گفت: ما با ایجاد این شرکت، قیر را در حداقل زمان ممکن و در مقصد مورد نظر مشتری تأمین می کنیم.

گروه های فلزی و معدنی اکثرا متعادل و منفی بودند که در این میان برخی نمادها همانند فباهنر، فنوال، فمراد، کمنگنز، فولای، وتوکا و فساپا از فشار فروش بیشتری برخوردار بودند تا جایی که نماد فباهنر با صف خرید به کار خود پایان داد اما در آنسو گروه رویی همچنان از تقاضای بالاتر و در نتیجه با معاملاتی مثبت تر مواجه شدند به طوری که نمادهای فرآور و کیمیا صف خرید و نمادهای کبافق، فسرب، کیمیا و فزرین رشد قیمتی را تجربه کردند، نماد ارفع نیز به دلیل اطلاعات دریافتی مبنی بر تغییر با اهمیت عملکرد سال مالی 95 متوقف شد.

ثشاهد، ساراب، ثعمرا و سدور معدود نمادهای متعادل و مثبت گروه های ساختمانی و سیمانی طی دادوستدهای امروز بودند و مابقی هم گروهی ها اکثرا با معاملاتی منفی همراه بودند تا جایی که نمادهای سبزوا و ثالوند با صف فروش به کار خود پایان دادند. همچنین در اوایل بازار نماد وتوس با توجه به تعدیل پیش بینی سود متوقف شد و نماد سکرما پس از برگزاری مجمع فوق العاده و تصویب افزایش سرمایه با افت حدود 4 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

در گروه غذایی که اکثرا منفی بودند، با ادامه رشد قیمتی و صف خرید نماد غمارگ مواجه شدیم که قابل توجه بود اما با گذشت زمان معاملات، افزایش عرضه ها در این گروه شدت گرفت تا جایی که نمادهای غدیس، غپاک، غمهرا و غدام با صف فروش به کار خود پایان دادند، نماد غشهداب در شروع بازار به دلیل به روز رسانی دارایی ها، متوقف شد. این در حالی بود که در اواخر بازار نماد تلیسه با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تغییر با اهمیت در عملکرد واقعی سال مالی95 نسبت به آخرین پیش بینی متوقف شد.

گروه محصولات کاغذی از معدود گروه های مثبت بازار امروز بود به طوریکه نمادهای چکاوه و چکارن با صف خرید مواجه بودند همچنین نماد پتایر به دلیل تعدیل پیش بینی سود و شرکتهای دزهراوی، کفرا و سیمان بجنورد جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه تصویب صورتهای مالی متوقف شدند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا