یک تحلیلگر بازار سرمایه عنوان کرد:

رشد پایدار بازار سرمایه در سایه انتخاب مجدد روحانی

رشد پایدار بازار سرمایه در سایه انتخاب مجدد روحانی

پیروزی مجدد دکتر حسن روحانی به سمت ریاست دولت دوازدهم خواست فعالان بازار سرمایه بود چون با پیروزی یکی دیگر از کاندیداها، بازار سرمایه تا روی کار آمدن دولت جدید به کما می رفت و منتظر انتخاب وزرا و اتخاذ سیاستهای جدید دولت منتخب می ماند که این رویه موجب بازاری فرسایشی و نگران کننده می شد.

 

پیروزی مجدد حسن روحانی و انتخاب وی به سمت ریاست جمهوری دولت دوازدهم، همان چیزی است که فعالان بازار سرمایه بارها حمایت خود را از آن به عنوان اصلح ترین کاندیدا اعلام کرده بودند.

 

مهرزاد جهانی، تحلیلگر بازار سرمایه با بیان این مطلب درباره واکنش بورس به نتیجه انتخابات به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، گفت: انتخاب مجدد روحانی علاوه بر اینکه به ثبات شرایط سیاسی، اقتصاد کلان و اقتصاد خرد از جمله بازار سرمایه کمک می کند ریسک ترس از سیاست های جدید و ناآشنای کاندیداهای دیگر را خنثی کرد.

 

وی با بیان اینکه با پیروزی یکی دیگر از کاندیداها بازار سرمایه حداقل برای یک مدت نامعلوم وارد فاز فرسایشی می شد، اظهار داشت: در صورت انتخاب کاندید دیگر، بازار سرمایه تا روی کار آمدن دولت جدید به کما می رفت و منتظر انتخاب وزرا و اتخاذ سیاستهای جدید دولت منتخب می ماند که این رویه موجب بازاری فرسایشی و نگران کننده می شد.

 

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: با انتخاب مجدد دکتر روحانی در 4 سال آینده شاهد تثبیت و به سرانجام رسیدن همه طرح هایی خواهیم بود که در 4 سال گذشته برنامه ریزی های آن انجام گرفته و با پیشرفت هایی نیز همراه بوده است، بنابراین با انتخاب مجدد دکتر روحانی، دولت منتخب این فرصت را خواهد داشت که اهداف خود را به ثمر برساند.

 

وی با اشاره به سیاست خارجی و علی الخصوص برجام به عنوان مهمترین پروژه دولت روحانی، گفت: در سایه پیشبرد موفق این پروژه، تاثیر شگرفی هم بر نفوذ ایران در سطح منطقه و هم بر اقتصاد کلان کشور گذاشته شد و با ادامه دولت فعلی به دلیل آنکه تیم دولت روحانی، به تمامی فرایند آن تسلط کامل دارد قطعاً شاهد نتایج مثبت تری در این بخش نیز خواهیم بود.

 

جهانی درباره اهمیت این موضوع گفت: اهمیت این موضوع زمانی دو چندان خواهد شد که می دانیم در آن سوی میز مذاکره، دولت جدید آمریکا –ترامپ- قرار دارد که با روحیه ای تهاجمی اعتقاد خاصی به برجام ندارد. سیاست خارجی دولت ایران با هوشمندی می تواند در تقابل با تیم جدید آمریکایی امتیازات خوبی از آنها بگیرد و اجماع جهانی را به نفع ایران حفظ کند.

 

به گفته این کارشناس مسائل مالی، در حوزه اقتصاد گرچه دولت روحانی با مشکلات عدیده ای رو به رو بوده اما دولت در مهار تورم بسیار موفق عمل کرده است، گفت: در این دوره اگرچه اقتصاد در رکود فرو رفته بود اما احتمالا با فرصت به وجود آمده در 4 سال آینده، پروژه خروج از رکود نیز مانند پروژه تورم به سرانجام خواهد رسید که خروج از رکود احتمالا با افزایش ملایم تورم همراه خواهد بود.

 

این تحلیلگر بازار سرمایه به بازار مسکن نیز اشاره کرد و گفت: با تحرک بازار مسکن که دولت برنامه های جامعی برای آن دارد موجب رونق کسب و کار و خروج این صنعت از رکود عمیق خواهیم بود، امری که در سالهای نه چندان دور احتمالاً محقق می شود.

 

جهانی در ادامه گفتگو به یکی از حوزه های مهم یعنی بانکداری در دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: دولت جدید در حوزه بانکداری نیز با اصلاح جدی سیستم بانکی و کاهش نرخ سود سپرده ها و تسهیلات متناسب با نرخ تورم، در صدد بهبود شرایط بر خواهد آمد.

 

وی با بیان اینکه این اقدام نیاز به عزمی جدی و همتی مضاعف دارد، تصریح کرد: ورود به ساماندهی این عرصه، شرایط را برای ورود سرمایه گذاران خارجی فراهم خواهد کرد. امری که رسیدن به آن راهگشای بسیاری از مشکلات مملکت خواهد بود.

 

این تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به برنامه های اعلامی دولت روحانی در زمینه گردشگری، گفت: با توسعه گردشگری مشکلات بیکاری تا حدودی برطرف خواهد شد و دولت روحانی بارها به این مورد اشاره کرده و برنامه های مدونی برای آن دارد.

 

جهانی در بخش پایانی گفتگو با "سنا" درباره انتخابات روز گذشته و نتیجه حاصل از آن گفت: با انتخاب مجدد روحانی، سیاست خارجی در مسیر درستی به کار خود ادامه خواهد داد و در مواجهه با کشورهای غربی من جمله آمریکا، به دلیل تسلط بر روابط موجود از ثبات بیشتری برخوردار خواهیم بود.

وی افزود: ادامه دولت یازدهم، توانایی احقاق حق ایران در مجامع بین المللی را داراست و به نفوذ روزافزون کشورمان در منطقه کمک می کند. امری که بدون شک بر افتصاد کلان کشور نیز تاثیر خواهد گذاشت و با مهیا شدن ورود سرمایه گذاران خارجی در کنار اصلاح وضعیت بانک ها و تحرک مسکن، موجب رونق کسب و کار در اقتصاد کلان و در حالت جزیی تر بازار سرمایه خواهد شد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا