بازارهای سهام آسیایی منفی شدند

بازارهای سهام آسیایی منفی شدند

بازارهای سهام آسیایی با نزدیک شدن زمان افزایش نرخهای بهره آمریکا و کندی رشد اقتصاد جهانی که دارایی‌های ریسک دار را تحت فشار قرار داده است، روز جاری به کمترین سطح در یک ماه گذشته نزول کردند.

به گزارش ایسنا، شاخص سهام ام اس سی آی از بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن یک درصد کاهش یافت. شاخص کسپی کره جنوبی 1.6 درصد و هانگ سنگ هنگ کنگ 1.2 درصد سقوط کرد.

شاخص نیک‌کی ژاپن که روز دوشنبه به بالاترین رکورد در دو ماه و نیم گذشته صعود کرده بود، 0.3 درصد کاهش یافت.

به گفته تاکرو اوگیهارا، استراتژیست ارشد شرکت میزوهو تراست سکیوریتیز، قیمتهای سهام ماه گذشته بهبود کاملی داشت، اما این صعود در حال حاضر که بازارها تلاش می‌کنند تاثیر افزایش نرخهای بهره آمریکا در دسامبر را ارزیابی کنند، به پایان رسیده است.

آمارهایی که روز سه‌شنبه منتشر شد، استمرارهای فشارهای تورم منفی در چین را نشان داد. پیش از این هم آمار مایوس کننده‌ای از تجارت این کشور که دومین اقتصاد بزرگ جهان است، منتشر شده بود.

آمار اقتصادی ضعیف چین انتظارات را برای معرفی تدابیر محرک اقتصادی بیشتر در این کشور که از بازارهای سهام آن پشتیبانی خواهد کرد، بالا برده است.

شاخص بازار سهام شانگهای اندکی از کاهش روز قبل را جبران کرد و 0.4 درصد بالاتر ایستاد.

در وال استریت روز دوشنبه شاخص استاندارد اند پورز 500 با واکنش سرمایه گذاران به نزدیک شدن زمان افزایش نرخهای بهره و آمار تجاری چین، با بدترین ضرر در شش هفته گذشته روبرو شد با اینهمه تا پایان روز بخشی از این کاهش را جبران کرد.

داوجونز اینداستریال اوریج با یک درصد کاهش، در 17730.48 واحد ایستاد. استاندارد اند پورز 500 با 0.98 درصد کاهش، به 2078.58 واحد رسید. نزدک کامپوزیت هم 1.01 درصد کاهش یافت و در 5095.30 واحد بسته شد.

شاخص نوسان CBOE که معیار سنجش نگرانی وال استریت است، 15 درصد افزایش یافت و به 16.52 واحد رسید که بزرگترین رشد روزانه در شش هفته گذشته بود.

بر اساس گزارش رویترز، آمار اشتغال بهتر از حد مطلوب اکتبر که روز جمعه در آمریکا منتشر شد، انتظار سرمایه گذاران درباره زمان تصویب افزایش نرخهای بهره توسط بانک مرکزی آمریکا را تغییر داد و اکنون بازارهای مالی احتمال افزایش نرخها در نشست دسامبر این بانک را بیش از 70 درصد برآورد می‌کنند.

اوراق خزانه دو سال آمریکا روز جمعه به 0.958 درصد رسید که بالاترین رکورد در پنج سال و نیم گذشته بود و آخرین بار 0.870 درصد بود.

نرخهای بهره بالاتر در آمریکا انباشتن سرمایه به دلار را جذاب‌تر خواهد کرد بویژه که در حال حاضر بعضی از رقیبان بزرگ این ارز مانند یورو نرخ بهره منفی دارند. شاخص دلار از 99.345 واحد در روز جمعه، به 99.075 واحد عقب نشینی کرد.

دلار در برابر ین از 123.60 به 123.17 ین کاهش یافت و یورو از 1.0704 دلار در روز جمعه، به 1.0743 دلار افزایش یافت.

قوی شدن دلار فلزات ارزشمند را تحت فشار قرار داد. هر اونس طلا در 1092 دلار ایستاد که نزدیک به قیمت 1085 دلار روز جمعه است که کمترین قیمت سه ماه گذشته بود در حالیکه هر اونس نقره هم به 14.48 دلار کاهش یافت که کمترین قیمت یک ماه گذشته بود.

نفت خام روز دوشنبه برای چهارمین روز کاهش یافت. نفت برنت آخرین بار 48.38 دلار در هر بشکه معامله شد و بیش از هفت درصد از قیمت هفته گذشته کاهش نشان می‌دهد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا