گزارش روز؛

گام های آهسته خریداران

گام های آهسته خریداران

خموتور و خدیزل تنها نمادهای مثبت گروه خودرویی بودند و مابقی هم گروهی ها دادوستدهای متعادل و منفی را شروع کردند در این میان ادامه صف خرید و رشد قیمتی نماد خفنر علیرغم رشد مناسب هفته های اخیر قابل توجه بود.

 

خموتور و خدیزل تنها نمادهای مثبت گروه خودرویی بودند و مابقی هم گروهی ها دادوستدهای متعادل و منفی را شروع کردند در این میان ادامه صف خرید و رشد قیمتی نماد خفنر علیرغم رشد مناسب هفته های اخیر قابل توجه بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در ادامه بازار با افزایش فشار عرضه ها در گروه های بزرگ و احتیاط خریداران بخصوص درگروه های خودرویی و حمل و نقل مواجه شدیم به طوریکه اکثرا منفی دنبال شدند تا جایی که نمادهای خکاوه، ورنا، حتوکا و حفارس با صف فروش همراه شدند. در گروه حمل و نقل نماد حفارس درپی شفاف سازی مبنی بر عدم تغییر سود با فشار عرضه ها مواجه و در حالی به صف فروش رسید که نمادهای حریل و حسینا با دادوستدهای مثبت و نماد حتاید با صف خرید همراه بودند اما در اواسط بازار نماد حتاید با توجه به بررسی بیشتر اطلاعات متوقف شد.

درگروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری با معاملاتی اکثرا متعادل و منفی مواجه بودیم در این بین نمادهای وپست، دانا، وملت، وصنا، واتی، وساپا، اتکای و اتکام از فشار فروش بیشتر و معاملاتی منفی تر برخوردار بودند تا جایی که نماد وپست با صف فروش همراه شد. در گروه لیزینگی در حالی با رشد قیمتی نماد وایران و معاملات منفی نماد ولغدر مواجه شدیم که مابقی هم گروهی ها متعادل دنبال شدند و شاهد جابجایی بلوک 62 میلیون سهمی در نماد ولساپا بودیم. شرکت بیمه اتکایی امین پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه معادل 23% از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی را منتشر کرد.

گروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها اکثرا شروعی متعادل و مثبت داشتند و تنها برخی نمادها همچون شاوان و شکلر همچنان متعادل و منفی سپری شدند. اما این گروه نیز از جو منفی و افزایش عرضه ها در امان نبودند و در نهایت نوسانات منفی را تجربه کردند تا جایی که نماد شراز صف فروش شد این در حالی بود که با توجه به کاهش بیش از انتظار ذخایر نفت امریکا شاهد تثبیت قیمت نفت در مرز 50 دلار هستیم. همچنین قیمت متانول در هفته گذشته، با توجه به انتظار کاهش تقاضا از سوی کارخانجات MTO در چین به افت خود ادامه داد. در فرایند MTO متانول به الفین تبدیل می شود. اتیلن نیز علیرغم تثبیت قیمت نفت تحت تاثیر افزایش عرضه بعد از تعطیلات ماه می با کاهش قیمتی مواجه شد.

درگروه های فلزی و معدنی که با معاملاتی اکثرا متعادل مواجه بودند، نمادهای کگل، فباهنر، فخاس، فسپا، کپرور، فلوله و فولای از اقبال بیشتر و در نتیجه دادوستدهای پرتقاضا و مثبت تری برخوردار بودند در این بین نمادهای فولاژ، فنوال، ارفع، فمراد، کبافق، کاما و کطبس با فشار فروش بیشتر و معاملاتی منفی تر دنبال شدند. طبق تازه ترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، معادن مس جهان در ماه ژانویه 2017، با افزایش 7.8 درصدی حدود یک میلیون و 646 هزار و 200 تن تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال 2016 میلادی، یک میلیون و 45 هزار و 900 تن بود. رئیس امور سهام و مجامع شرکت فولاد مبارکه گفت: 2 طرح توسعه به زودی به بهره‌برداری می‌رسند. یکی از آنها طرح 5 میلیون تنی گندله سنگان و دیگری افزایش ظرفیت فولاد صبا از 600هزار تن به 1.5 میلیون تن است. این طرح‌های تاثیر بسزایی بر درآمد شرکت خواهد داشت. وی همچنین اظهار داشت: طرح‌های آینده ما افزایش ظرفیت فولاد هرمزگان، بهره‌برداری از ظرفیت فولاد سپیدشت و طرح نورد گرم 2 است که کم‌کم بهره‌برداری خواهد رسید تا در افق 1404 ظرفیت را به 25میلیون تن افزایش دهیم.

گروه سیمانی اکثرا مثبت بودند و رشد قیمتی را تجربه کردند اما گروه ساختمانی متعادل تر شروع شدند که با توجه به جو منفی بازار، آنها نیز منفی شدند در این میان نمادهای ثاباد، کرمان و ثعمرا پر اقبال تر دنبال شدند همچنین در پایان معاملات نماد سخزر جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه تصویب صورتهای مالی و نماد سکرما جهت برگزاری مجمع فوق العاده تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شدند.

در شروع بازار با افزایش تقاضا در گروه های کوچک غذایی، آ ی تی، کانی های غیر فلزی و کاشی و سرامیک مواجه شدیم به طوریکه اکثرا معاملاتی مثبت را تجربه کردند در این میان نمادهای مرقام، بهپاک، کهرام و کلوند با اقبال بیشتری همراه بودند تا جایی که به صف خرید نیز رسیدند اما در اواخر بازار گروه های مذکور نیز نوسانات منفی را تجربه کردند.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای مبین و فارس با رشد حدود 15 واحدی به ارتفاع 80,142  رسید که در این بین نمادهای شپدیس و رمپنا بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا