میرصانعی در گفتگو با "سنا" عنوان کرد:

توسعه ابزارها در کنار حذف مقررات دستاورد چند سال اخیر بازار سرمایه

توسعه ابزارها در کنار حذف مقررات دستاورد چند سال اخیر بازار سرمایه

تنوع در ابزارها به سرمایه گذاران کمک می کند که بسته به میزان سرمایه، میزان ریسک پذیری و انتظار از میزان بازدهی یک ابزار یا یک نهاد را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند تا بتوانند خیلی روشن سرمایه خود را بین ابزارها و نهادهای سرمایه گذاری تقسیم کنند و پرتفوی تشکیل دهند.

 

بعد از برجام خیلی از راه های بسته شده آرام آرام برای بعضی از صنایع باز شد و آثاری که هم اکنون در برخی از صنایع از جمله خودرویی ها در پی عقد قرارداد با شرکت های بزرگ و به نام دیده می شود ناشی از روزنه های امید ایجاد شده است.

روح الله میرصانعی، دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار با بیان مطلب فوق به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، گفت: افزایش تولید منجر به افزایش قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس می شود و این موضوع در خیلی از صنایع که طرح های توسعه ای دارند نیز تحقق پیدا می کند. چون تسهیل شرایط خرید ماشین آلات و تجهیزات راحتتر از گذشته فراهم شده است.

وی در ادامه به توسعه بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: طراحی ابزارهای جدید از جمله توسعه اوراق بدهی، اسناد خزانه اسلامی و آپشن فرصت جدیدی را پیش روی بازار سرمایه و سرمایه گذاران گذاشت. همچنین صندوق های جسورانه، توسعه شرکت های دانش بنیان، SMEها و دستور العمل و آیین نامه راه اندازی شرکت های رتبه بندی، پازل بازار و نهادهای مرتبط با بازار سرمایه را کاملتر کرد.

این کارشناس بازار سرمایه درباره اهمیت توسعه بازار از طریق تنوع در ابزارها گفت: تنوع در ابزارها به سرمایه گذاران کمک می کند که بسته به میزان سرمایه، میزان ریسک پذیری و انتظار از میزان بازدهی یک ابزار یا یک نهاد را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند تا بتوانند خیلی روشن سرمایه خود را بین ابزارها و نهادهای سرمایه گذاری تقسیم کنند و پرتفوی تشکیل دهند.

میرصانعی خاطر نشان کرد: شرایط فعلی بازار سرمایه به سرمایه گذاران کمک می کند تا نیازهای آنان در امر سرمایه گذاری پاسخی در خور داشته باشد. چون در این 4 سال بازار با تنوع بیشتری مواجه شده و ابزارها نسبت به گذشته تکمیلتر شده است.

وی در ادامه به برخی گشایش ها در ریز ساختارها اشاره کرد و گفت: گام هایی در جهت اصلاح در مورد ریز ساختارها انجام شده که هدف از این اقدامات توسعه و عمق بخشی بازار بوده است. همچنین برخی اصلاح مقررات اضافی در بازار شکل گرفت به طوریکه مجوز برای راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های تأمین سرمایه کاهش پیدا کرد و حتی 30 مجوز برای تأسیس کارگزاری به 7 مورد مجوز کاهش پیدا کرد.

دبیر کانون کارگزاران تصریح کرد: همه اقداماتی که در این دوره انجام گرفته تأثیرات خود را بر بازار گذاشته و از این پس تأثیرات آن بیشتر از قبل مشهود خواهد بود. علاوه بر اینکه این ذهنیت در بازار سرمایه وجود دارد که راه رفته ادامه دارد و توسعه ابزارها در کنار حذف مقررات اضافه متوقف نمی شود و این رویکرد به فعالان بازار سرمایه کمک می کند که راحتتر از گذشته در مسیر خود فعالیت کنند.

میرصانعی در بخش پایانی گفتگو با "سنا" به موضوع پذیرش اوراق شرکت های ایرانی در بورس های خارجی اشاره کرد و گفت: در صورتیکه زمینه تحقق دوئال لیستینگ فراهم شود، ملاک مهمی در اختیار سرمایه گذاران خارجی قرار می گیرد چون وقتی سهام یک شرکتی در یک کشور دیگر معامله شود قطعاً به معنی آن است که آن شرکت نماینده بلامنازع بازار داخلی و قابل اعتماد برای عرضه در بازارهای جهانی بوده است.

وی در ادامه افزود: همین امر علاوه بر ایجاد اعتماد سرمایه گذاران خارجی به بازار ایران، فرصت قیمت گذاری و معامله سهام شرکت های بزرگ داخلی را در یک کشور خارجی فراهم می کند  که این اقدام گام بزرگی در جهت بین المللی شدن بازار سرمایه است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا