نعمت زاده:

آمادگی ایران و تونس برای همکارهای مشترک صنعتی و تجاری

آمادگی ایران و تونس برای همکارهای مشترک صنعتی و تجاری

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در صنایع خودرو، سیمان، الکترونیک، پوشاک و نساجی با تونس سرمایه های گذاری مشترکی را به مورد اجرا گذارد .

به گزارش ایرنا از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا) محمد رضا نعمت زاده دردیدار ' توهامی عبدولی ' وزیر مشاور در امور خارجی و معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه تونس با وی، افزود: انتخاب رایزن بازرگانی ایران در تونس، گامی است موثر برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور ، تابیش از پیش گسترش یابد.
وی افزود: کارآفرینان دو کشور شناخت کمتری نسبت به یکدیگر دارند و لازم است کارآفرینان و شرکتهای بخش خصوصی دو کشور قبل از ارتقا سطح همکاریهای دولت ها با یکدیگر ،در قالب تشکیل کمیته ای، مذاکره و مراوداتی داشته باشند.
براساس این گزارش ، توهامی عبدولی نیز در این دیدار گفت: روابط خوب سیاسی بین ایران و تونس برقرار است و باید سطح همکاری اقتصادی دو کشور به بیش از وضع موجود ارتقا یابد.
وزیر مشاور در امور خارجی و معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه تونس گفت: انجام سرمایه گذارهای مشترک با جمهوری اسلامی ایران می تواند زمینه صادرات تولیدات مشترک را به کشورهای همسایه به دنبال داشته باشد و دو کشور می توانند در صنعت توریسم نیز با یکدیگر همکاری کنند.
حجم مبادلات تجاری میان ایران و تونس در سال 2014 بالغ بر 30 میلیون دلار ثبت شده که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش یافته ،اما در مقایسه با توان دو کشور بسیار پایین است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا