کمپین تحریم خودرو صفر شکست خورد؟

کمپین تحریم خودرو صفر شکست خورد؟

کمپین تحریم خرید خودرو صفر چند ماهی است که فعالیت خود را آغاز کرده،‌ اما به نظر می‌رسد ارائه تسهیلات ارزان قیمت خرید خودرو توانست این کمپین را شکست بدهد. کمپینی که کار خود را با شعار با «نه به خرید خودروی صفر» شروع کرده بود، تلاش کرد با تحریک مردم به نخریدن خودرو، اعتراض به کیفیت و قیمت خودروهای داخلی را نشان بدهد.

به گزارش نامه نیوز به نقل از آنا، «تاریخ را تو بساز»، «در این موفقیت تاریخى سهیم باش و بگذار نسل آینده به نیکى از من و تو یاد کنند» و «اکنون مهمترین برهه تاریخ است» از جمله شعارهای این کمپین است.

همچنین این کمپین تصاویر متعدد واقعی و غیرواقعی از خودروهای داخلی منتشر کرده که قصد دارد به مردم القا کند، خودروهای داخلی ایمنی ندارند و نباید آنها را خرید.

همزمان با اوج گرفتن این کمپین، 4 وزیر دولت یازدهم نامه‌ای به رئیس‌جمهوری نوشتند و در آن به 100 هزار خودرویی که در انبارهای خودروسازان داخلی دپو شده اشاره کردند.

با این حال وزیر صنعت، معدن و تجارت در اظهارنظری، واکنشی شدید به فعالان کمپین تحریم خرید خودرو نشان داد که تا مدتها محل بحث بود.

پس از بررسی مشکلات به وجود آمده در صنعت خودروسازی، دولت یازدهم در بسته جدید اقتصادی خود به طور جدی شرایط را برای خروج این صنعت از رکود فراهم کرد. پیرو آن بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در تفاهم‌نامه‌ای مشترک تسهیلات ارزان قیمتی را برای خرید خودروی داخلی فراهم کردند تا به فعالان این صنعت کمک کنند.

پس از نهایی شدن این طرح، دیروز نمایندگی‌های خودروسازان با حجم قابل توجهی از مراجعه کنندگان خرید خودرو مواجه بودند. آن طور که مقام‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده‌اند، فقط در روز گذشته 12 هزار نفر برای خرید اقساطی خودرو با استفاده از وام 25 میلیون تومانی اقدام کرده‌اند.

با توجه به هیجان ایجاد شده در بازار همزمان با ارائه وام 25 میلیون تومانی خرید خودرو با بهره 16 درصد و اشتیاق افراد برای گرفتن آن، به نظر می‌رسد کمپین تحریم خودرو صفر به روزهای پایانی خود نزدیک شده است.

در ادامه، بخشی از تصاویر خلق شده توسط فعالان کمپین تحریم خرید خودروی صفر را مشاهده می‌کنید.



بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا