افزایش تولید شیل آمریکا قیمت نفت را کاهش داد

افزایش تولید شیل آمریکا قیمت نفت را کاهش داد

به علت نگرانی در مورد تقاضای کند برای نفت و افزایش بی رحم تولید نفت آمریکا سبب شد تا افزایش‌های ساعات اولیه معاملات نفت از دست برود و قیمت نفت کاهش یابد.

 

به نقل از رویترز، به علت نگرانی در مورد تقاضای کم برای نفت و افزایش تولید نفت آمریکا سبب شد تا افزایش‌های ساعات اولیه معاملات نفت از دست برود و قیمت نفت کاهش یابد.
به نوشته این گزارش، افزایش تولید آمریکا سبب شد تا تاثیر احتمال تمدید توافق اوپک بر بازار رنگ ببازد.
نفت برنت در ساعات اولیه معاملات ۴۹.۶۰ دلار معامله می‌شد اما اکنون با ۴ سنت کاهش نسبت به دیروز ۴۹.۳۰ دلار در هر بشکه فروخته شد.
نفت خام آمریکا نیز با ۶ سنت کاهش ۴۶.۳۷ دلار در هر بشکه معامله شد. بالاترین قیمت امروز این نوع نفت ۴۶.۶۶ دلار بوده است.
به گفته تاجران، بازارهای نفتی تحت فشارند چراکه افزایش‌های پیوسته تولید نفت آمریکا به ویژه نفت شیل و نگرانی در مورد کاهش رشد اقتصادی چین تلاش‌های اوپک برای بالا بردن قیمت‌ها را تحت تاثیر قرار داده است.
تولید نفت آمریکا از نیمه ۲۰۱۶ بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته و به ۹.۳ میلیون بشکه در روز رسیده که نزدیک به میزان تولید نفت روسیه و عربستان است.
گِرِگ مک کنا،استراتژیست ارشد بازار معتقد است: «همین باعث می شود که ذخایر به سطحی نرسد که اوپک فکر می کند شاهد ثبات افزایش قیمت‌ها خواهد بود.»
بانک گلدمن ساکز اعلام کرد حفاران نفت شیل آمریکا با توانایی‌شان در افزایش تولید سریع تر از تولیدکنندگان از منابع متعارف به صورت بنیادی صنعت نفت را تغییر داده‌اند.
بانک آمریکا مریل لینچ نیز اعلام کرد قیمت پایین نفت به علت کاهش تقاضاست.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا