ایران و قزاقستان قرارداد مشارکت تهران در اکسپو 2017 آستانه را امضا کردند

ایران و قزاقستان قرارداد مشارکت تهران در اکسپو 2017 آستانه را امضا کردند

تهران- ایرنا- قرارداد مشارکت ایران در اکسپو 2017 آستانه، میان حسین اسفهبدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و «ژو شیبایف» قائم مقام وزیر خارجه و کمیسر اکسپو 2017 قزاقستان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران امضا شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، براساس قرارداد یاد شده جمهوری اسلامی ایران (شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران) به مدت سه ماه در این نمایشگاه مشارکت خواهد داشت.
قرار است اکسپو آستانه 2017 قزاقستان از 10 ژوئن تا 10 سپتامبر (20 خرداد تا 19 شهریور 1396) در این کشور برپا شود.
مسئولیت برپایی غرفه ایران را شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی تهران عهده دار است و سازمان های ذیربط نیز در این پروژه ملی مشارکت خواهند کرد.
براساس گزارش های منتشر شده، مراسم رای گیری برای انتخاب محل برپایی اکسپو 2017، سال گذشته در مقر سازمان همکاری اقتصادی و توسعه در پاریس برگزار شد و از بین 161 رای اخذ شده، پایتخت قزاقستان با 103 رای رقیب اصلی خود شهر لیژ بلژیک را کنار زد.
شعار اکسپو 2017 آستانه قزاقستان «انرژی آینده» تعیین شده که منافع بسیار و همه جانبه ای دربر خواهد داشت.
حسین اسفهبدی پیش از امضای قرارداد یادشده در جمع خبرنگاران گفت: امروز براساس قرارداد یاد شده، توافق برای مشارکت ایران در نمایشگاه اکسپو 2017 آستانه قزاقستان نهایی می شود.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان همکاری های خوبی دارند و اکنون بررسی موضوع لغو صدور روادید بین دو کشور مطرح است که گردشگران، استادان دانشگاه و پزشکان در اولویت قرار گیرند.
این مقام مسئول یادآورشد: جمهوری اسلامی ایران به تازگی در اکسپو 2015 میلان ایتالیا در دوران دولت تدبیر و امید برای نخستین بار موفق به کسب نشان نقره ای بابت طراحی نمایشگاهی شد که این رخداد در طول تاریخ برگزاری این نمایشگاه بی سابقه است.
وی گفت: قزاقستان نیز در برپایی غرفه خود در نمایشگاه اکسپو 2015 میلان ایتالیا تلاش های ارزنده ای داشت و توانست جایگاه سوم را از آن خود سازد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا