گزارش روز؛

خساپا برگ برنده بازار امروز

خساپا برگ برنده بازار امروز

بر اساس تفاهم نامه ده جانبه ای که بین گروه صنعتی ایران خودرو، معاونت علمی-فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه های صنعتی شریف و امیرکبیر، شرکت پینین فارینا ایتالیا، پانچ بلژیک، هیوندای پاورتک کره جنوبی و بنتلر و ماهله آلمان امضا شد، تمامی مراحل طراحی و تولید پلتفرم و محصول اختصاصی ایران خودرو توسط برترین های صنعت خودروی جهان آغاز شد.

 

گروه خودرویی علیرغم ادامه مخابره و انتشار اخبار مثبت همچنان اکثرا منفی دنبال شدند به طوریکه به جز نماد خفنر که صف خرید بود سایر هم گروهی ها با افت قیمتی مواجه بودند اما در اواخر بازار و با انجام معامله بلوکی نماد خساپا شاهد جهش قیمت آن و تشکیل صف خرید حدود 45 میلیون سهمی این نماد تاثیر گذار بودیم همچنین درپی تشکیل صف خرید مذکور شاهد افزایش تقاضا در کل گروه خودرویی و در نتیجه نوسانات مثبت آنها، تشکیل صف خرید در نماد وساپا و معاملات مناسب تر و بهبود جو کلی بازار طی دادوستدهای امروز بودیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، طبق شایعات و شنیده ها، احتمال توقف نماد خساپا برای اعلام تعدیل مثبت وجود دارد که در صورت وقوع می تواند موتور حرکت گروه خودرویی را روشن نماید.

در گروه حمل و نقل که همسو با جو منفی، اکثرا کاهشی بودند، صف خرید نمادهای حپترو و حفارس چشم نوازی می کرد همچنین نماد حتوکا پس از ارائه صورت های مالی حسابرسی شده سال 95 با افت 5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت. بر اساس تفاهم نامه ده جانبه ای که بین گروه صنعتی ایران خودرو، معاونت علمی-فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه های صنعتی شریف و امیرکبیر، شرکت پینین فارینا ایتالیا، پانچ بلژیک، هیوندای پاورتک کره جنوبی و بنتلر و ماهله آلمان امضا شد، تمامی مراحل طراحی و تولید پلتفرم و محصول اختصاصی ایران خودرو توسط برترین های صنعت خودروی جهان آغاز شد. اجرای کامل این قرارداد به طراحی و تولید پلتفرم اختصاصی گروه صنعتی ایران خودرو منجر می شود که محصولات متعدد در مدل های مختلف سدان، هاچ بک، کراس آور و شاسی بلند، هیبرید و برقی روی آن به تولید خواهد رسید. پیش بینی می شود نخستین محصول این قرارداد در نیمه دوم سال98 وارد بازار ایران شود.

درگروه های بانکی، بیمه ای، لیزینگی و سرمایه گذاری و همسو با جو منفی بازار، در اکثر نمادها معاملات منفی در جریان بود در این میان صف خرید نماد وپست و دادوستدهای مثبت نمادهای وکار، گوهران، وسپه، ونیکی، وساپا و پارسیان قابل توجه بود. ونیکی از عرضه بلوکی "فلامی" انصراف داد. بر این اساس سرمایه گذاری ملی ایران از عرضه بلوک ۶.۱ درصدی لامیران منصرف شد تا احتمالا در زمان دیگری برای خروج ار ترکیب سهامداری این شرکت کوچک بورسی اقدام کند.

درگروه شیمیایی نمادهای شخارک و شکلر با صف خرید، نمادهای شپلی، تاپیکو، پترول، شیراز، پارسان، شفن، شپدیس و مارون مثبت، نمادهای شلعاب، شفارس و شپارس با صف فروش و مابقی هم گروهی ها متعادل دنبال شدند همچنین نماد شتوکا پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود 400 ریالی با رشد حدود 3 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت. گروه های پالایشگاهی و روانکارها علیرغم قرار داشتن در سطوح حمایتی، شروعی متعادل داشتند اما طبق انتظار با افزایش تقاضا مواجه شدند و در ادامه معاملاتی مثبت و پرتقاضا را تجربه کردند در این میان قطعی شدن معامله بلوکی شبندر، حمایت حقوقی ها و افزایش قیمت نفت در بازارهای بین المللی مزید بر علت شد. معاون عملیات شرکت پالایش نفت تبریز از امکان تولید انواع روغن با ظرفیت ٣٠ تا ٤٠ هزار تن در سال با بهره برداری از واحد اختلاط روغن این پالایشگاه در اواخر نیمه اول سال جاری خبر داد. وی همچنین از بهره برداری از واحد گوگردزدایی از نفت گاز با ظرفیت ٣٠ هزار بشکه در روز در اسفند ماه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: با انجام این طرح محصول نفت گاز که ٤٠ درصد فرآورده های تولیدی این شرکت را شامل می ‌شود، با استاندارد یورو ٤ و ٥ به بازار عرضه خواهد شد.

درگروه های فلزی و معدنی نمادهای فباهنر و فنوال بواسطه رشد سریع و بالای هفته های گذشته با فشار فروش و صف فروش و معاملاتی منفی در کنار نمادهای فخاس، کطبس، کپرور، فلوله و فسپا مواجه بودند اما سایر هم گروهی ها اکثرا متعادل و حتی نماهای کبافق، فروس، ومعادن، کاما، کچاد، کگل، فزرین، فاسمین و ارفع مثبت دنبال شدند همچنین در پایان معاملات نماد فرآور جهت برگزاری مجمع عمومی سالیانه تصویب صورتهای مالی متوقف شد. معادل 16.10 درصد شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات از طرف بانک رفاه کارگران به وکالت از موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد به صورت نقد و یا اقساط به قیمت پایه هر سهم 1،274 ریال عرضه که با رشد حدود 10 درصدی مورد معامله قرار گرفت.

گروه های ساختمانی و سیمانی نیز همگام با جو عمومی بازار، روزی منفی را پشت سر گذاشتند و تنها نمادهای کرمان، سخوز، سفانو و سقاین متعادل و مثبت بودند همچنین در پایان معاملات نماد سیمان سفید نی ریز جهت برگزاری مجامع عادی سالیانه تصویب صورتهای مالی و فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص اصلاح اساسنامه متوقف شد.

گروه های قندی و غذایی با توجه به قرار داشتن شاخص گروه در سقف کانال صعودی با افزایش عرضه ها و معاملاتی منفی مواجه شدند به طوریکه اکثر نمادهای گروه قندی صف فروش را تجربه کردند همچنین نماد غگلپا جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام در پایان معاملات امروز متوقف شد و نماد قشرین پس از برگزاری مجمع عادی بطور فوق العاده بدون تقسیم سود نقدی و تعدیل پیش بینی درآمد که با تعدیل منفی 25 درصدی همراه بوده، با رشد چشمگیر حدود 20 درصدی و در ادامه صف خرید مورد بازگشایی قرار گرفت.

گروه آی تی پس از شروعی متعادل با افزایش عرضه های مجدد فروشندگان به لاک دفاعی فرو رفتند تا جایی که نمادهای اپرداز و آپ با صف فروش پر حجم مواجه شدند و تنها نمادهای مفاخر و مرقام همچنان متعادل و مثبت دنبال شدند.

در گروه محصولات کاغذی و چاپ، نمادهای چافست و چکاپا متعادل و مثبت، چکاوه صف فروش و نماد چکارن بعد از دادوستدهای مثبت و بسیار پرحجم روز گذشته که با شروع صف خرید امروز نیز همراه بود، در ادامه بازار با صف فروش مواجه و به کار خود پایان داد.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای خساپا، کگل و وامید با رشد حدود 114 واحدی به ارتفاع 79,858 رسید که در این بین نمادهای آپ و وغدیر بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا