انتشارات بورس منتشر کرد؛

الف مثل اقتصاد

الف مثل اقتصاد

آنچه که در "الف مثل اقتصاد" اهمیت دارد، ایجاد کنجکاوی و علاقه در مخاطبان در اموری است که هر روز در دنیای اقتصاد با آن ها سر و کار دارند؛ به گونه ای که به مخاطبان جسارت "آموختن"، "اندیشیدن" و "آزمودن" مباحث اقتصادی را می دهد.

 


الف مثل اقتصاد
سرشار از مسایل جالب و سرگرم کننده و نکات تاریخی است. این کتاب تاریخچه موضوعات اقتصادی و همچنین مباحث اقتصادی را به زبانی شیرین و قابل فهم برای کودکان و نوجوانان ارایه می دهد. مفاهیم این کتاب، ورود اقتصاد به عرصه زندگی را میسر می سازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، الف مثل اقتصاد، به قلم لیویانا پروپات، برگردان، تالیف و گردآوری کریم آقا محمدی و ژینا آقامحمدی، اثری ارزشمند در مجموعه فرهنگ اقتصاد است و با زبانی ساده به همراه ترسیم نمودارها و تصاویر ساده، مفاهیم و قواعد اقتصادی را برای کودکان و نوجوانان جذاب و قابل فهم می کند.

بیان موضوعات اقتصادی به زبان ساده از طریق طرح تاریخچه پدیده های اقتصادی و مثال های گوناگون در زمینه های مختلف اقتصاد، پیش داوری های منفی و رایج که علم اقتصاد را کسل کننده ارزیابی کرده و آن را برای گروهی خاص می داند، جای خود را به دیدگاه های مثبت و سازنده می دهد. بر این اساس، الف مثل اقتصاد، با فصول زیر در جهت دستیابی به این مهم است.   

·         "پول، سکه"، به مبادله کالا به کالا (تواتر)، دنیای سکه ها، ضرب سکه، جاعلین و کلاه بردارها، نامه ارزش دار، سکه های کاغذی، طلای اسپانیایی، چک و پول الکترونیکی می پردازد.

 

·         "بانک‌ها"، در برگیرنده تاریخچه بانک ها، بانک داران در همه جا، بانک های مرکزی، پس اندازهای خانواده، حساب جاری و حساب پس انداز، اغنواع قرض ها و وام ها، سرمایه گذاری، بازار بورس و سهام و شاخص ها، ریسک ها و مخفی کاری ها است.

 

·         "عرضه و تقاضا"، به موضوعاتی همچون قیمت کالاها، تقاضا، عرضه کالا و نقش نمودارها در بیان شرایط اقتصادی می پردازد.

 

·         "موسسه سود ده یا بنگاه اقتصادی"، ضمن ارایه تاریخچه مختصری در این خصوص به انقلاب صنعتی، انواع بنگاه های اقتصادی، نیروهای محرک و سازمان دهنده یک فعالیت اقتصادی، تامین مالی یا تهیه منابع برای سرمایه گذاری، شرکت های چند ملیتی، حقوق و دستمزد، بازار کار، اشتغال و اعتصاب و بحران های نیز می پردازد.

 

·         "داد و ستد"، مشتمل بر راه های بازرگانی، اقداماتی که با داد و ستد انجام می شود، مواد اولیه، حمایت یا آزادی؟، بانک‌های خیلی خاص، تجارت بزرگ، بازرگانی‌های الکترونیکی و تجارت عادلانه و منافع مشترک می شود.

 

·         "دیدگاه‌های متفاوت درباره مفهوم رشد و توسعه اقتصادی"، به تاریخچه، رشد و توسعه اقتصادی، به دست آوردن رشد اقتصادی و نظریه "رشد-نه" می پردازد.

 

·         "دیدگاه‌های مختلف اقتصادی در توصیف اقتصاد کشورهای توسعه نیافته (1950 تا 1980 میلادی)"، دربرگیرنده تاریخچه، تعریف اقتصاددانان کلاسیک، نئوکلاسیک و مارکس از توسعه اقتصادی، توسعه مستعمراتی و کارشناسان مستعمرات، دوران جنگ جهانی دوم و پس از آن، دیدگاه های سه مکتب اقتصادی از نزدیک: مارکسیست ها، نئوکلاسیک ها و کینزی ها، نتایج و تجدیدنظرها، مدل رشد اقتصادی که انتخاب شد، شیوه و راه کارهای مختلف برای توسعه اقتصادی و نتایج آماری است.

 

علاقه‌مندان می‌توانند الف مثل اقتصاد را با مراجعه به فروشگاه انتشارات بورس واقع در تهران میدان ونک، خیابان ملاصدرا، پلاک 25، تلفن 88648192 یا از سایت بورس پاب تهیه کنند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا