در معاملات روز یک شنبه ثبت شد؛

تغییر مالکیت 980 میلیون برگه دارایی مالی

تغییر مالکیت 980 میلیون برگه دارایی مالی

برترین گروه های صنعت امروز نیز با بیشترین حجم و ارزش معاملات متعلق به گروه های خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی ها بود.

 

در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران سرمایه گذاران این بازار بیش از 980 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) در داد و ستدهای روز یک شنبه سهامداران بیش از 980 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 4هزار و 127 میلیارد ریال در 74 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

 امروز شاخص کل بورس 36 واحد افت کرد و به رقم 79 هزار و 660 رسید. نمادهای پتروشیمی پردیس، گل گهر، ارتباطات سیار و آسان پرداخت پرشین بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس ثبت کردند و باعث افت این متغیر شدند. این در حالی بود که نمادهای خدمات انفورماتیک، مخابرات و سایپا امروز با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر این متغیر شدند.

برترین گروه های صنعت امروز نیز با بیشترین حجم و ارزش معاملات متعلق به گروه های خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی ها بود.

همچنین در جریان معاملات روزی که گذشت صنایع جوشکاب یزد، کنترل خوردگی تکین کو، کارتن ایران، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، خوراک دام پارس، گروه صنعتی سپاهان و تامین ماسه ریخته گری با بیشترین افزایش قیمت در صدر معاملات امروز قرار گرفتند.

این در حالی بود که نمادهای گروه صنایع بهشهر، شیر پاستوریزه پگاه خراسان، صنایع خاک چینی ایران، سیمان تهران، سیمان هگمتان، کاشی و سرامیک سینا و پتروشیمی پردیس با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

در جریان داد و ستدهای روز یک شنبه سهام کارتن ایران، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، قند اصفهان، اوراق مشارکت کارکنان نفت و سهام خدمات انفورماتیک با بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید مواجه شدند.

در مقابل گروهی دیگر برای خروج از واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک بنا گستر کرانه، اوراق مشارکت کارکنان نفت، سهام کاغذ سازی کاوه، اوراق مشارکت ملی نفت ایران و سهام بانک کارآفرین بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش را ثبت کردند.

در پایان معاملات امروز سایپا با معامله 80 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت شهرداری مشهد با معامله هزار میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا