مدیرعامل فولاد مبارکه:

حذف کشاورزی و صنعت به هنگام مواجه با بحران آب اقدامی نادرست است

حذف کشاورزی و صنعت به هنگام مواجه با بحران آب اقدامی نادرست است

اصفهان - مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: حذف کشاورزی و صنعت به هنگام مواجه با بحران آب اقدامی نادرست است.

بهرام سبحانی ظهر سه شنبه در همایش ملی مصرف بهینه آب در صنعت اظهار داشت: هنوز جای کار زیادی برای مصرف بهینه آب در صنعت وجود دارد.

وی بیان داشت: کشور ما در حال وارد شدن به دوره کم‌آبی است اما به صرف بحران نمی‌توان گفت که کشاورزی یا صنعت نداشته باشیم بلکه باید مصرف را به طور درست، مدیریت کنیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان افزود: ایجاد تصفیه خانه از جمله اقداماتی است که این شرکت در راستای مصرف بهینه آب انجام داده است.

وی گفت: فولاد مبارکه قراردادهایی با شهرهای همجوار یعنی فولادشهر، زرین شهر و طالخونچه برای جمع‌آوری و تصفیه پساب‌های شهری با سرمایه‌گذاری یکهزار و ۶۵۰ میلیارد ریالی منعقد کرده است.

سبحانی با بیان اینکه ما با موج بیکاری مواجه ایم، تصریح کرد: این مشکل فقط با پرداخت یارانه قابل حل نیست و باید اشتغال ایجاد شود.

مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به برخی اسناد سال‌های گذشته درباره حقابه این کارخانه افزود: امروز سهم برداشت این کارخانه از آب زاینده‌رود تنها ۱.۹ درصد است.

وی با بیان اینکه سهم آب در دنیا در بخش کشاورزی ۷۰ درصد، صنعت ۱۸ درصد و خانگی ۱۲ درصد است، ادامه داد: در ایران این سهم ۹۲.۵ برای کشاورزی، ۶.۱۳ برای شرب و ۱.۲۴ برای صنعت است.

سبحانی گفت: به رغم اینکه این شرکت بزرگترین صنعت فولاد خاورمیانه است، با توجه به حجم مصرف آن، بود یا نبود این مجتمع در سر راه زاینده رود، تاثیری در میزان مصرف آب این رودخانه ندارد.

وی افزود: فولاد مبارکه تنها ۲۹.۹ میلیون مترمکعب آب از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب زاینده رود را در زمان اوج مصرف خود برداشت کرده است.

مدیر عامل فولاد مبارکه یادآور شد: مصرف ویِژه آب در این مجتمع در ۱۴ سال گذشته حدود ۶۶ درصد کاهش و در همین مدت ظرفیت تولید فولاد خام آن از ۲.۴ به ۵.۵ میلیون تن افزایش یافته است.

سبحانی اضافه کرد: میزان مصرف ویژه آب از ۱۶.۷ در سال ۷۰ به ۵.۶ متر مکعب بر تن رسیده که گویای کاهش ۶۶ درصدی است.

وی با تاکید براینکه افکار عمومی باید با این موضوع آشنا شوند، گفت: مدیران و مردم باید با توجه به این مسائل برنامه‌ریزی کنند که در چه بخش‌هایی صرفه جویی شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا