اظهارات رئیس انجمن سنگ آهن درباره معدن زغال سنگ آزادشهر

اظهارات رئیس انجمن سنگ آهن درباره معدن زغال سنگ آزادشهر

دنیای معدن - رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن اجرای قوانین سلامت و ایمنی (HSE) و استفاده از تکنولوژی های روز را عامل پیش گیرانه اتفاقاتی همچون انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت آزاد شهر دانست.

قدیر قیافه ، با با بیان این که معادن زغال سنگ از جمله معادن پر خطر هستند گفت: معمولا معادن زغال سنگ زیر سطحی بوده و در آنها گاز متان منتشر می شود که به خودی خود حادثه زا هستند و باید اقدامات پیشگیرانه و ایمنی در آنها به دقت و با شدت اجرا و پیگیری شوند، به طوری که معمولا در این معادن تمام وسایل ویژگی های خاص خود را دارند، یعنی از لامپ ها گرفته تا سیم های برق و هواکش ها همگی طوری طراحی می شوند که کمترین میزان الکتریسیته را تولید کنند.
وی ادامه داد: اگر در معادن قوانین HSE به خوبی اجرا شود، مسولان و متخصصان این بخش حضور جدی و سختگیرانه در محیط معدن داشته باشند و این قوانین متعهدانه از سوی کارگران رعایت شود، تا حدود زیادی از چنین حوادث تلخی جلوگیری می شود.
رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن در ادامه با بیان این که امروز باید برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی به سمت استفاده از به روزترین تکنولوژی ها و تکنیک های استخراج رفت عنوان کرد: استفاده از تکنولوژی های روز و تکنیک هایی که ریسک کار در محیط معادن را کاهش می دهد اجتناب ناپذیر و امری لازم است و می تواند علاوه بر حفظ ایمنی، به میزان خوبی بازده فعالیت معدنی و بهره وری استخراج را بالا ببرد.
این فعال معدنی با اظهار تاسف نسبت به وقوع این فاجعه انسانی در آزاد شهر گفت: عموما معادن زغال سنگ، به ویژه در مناطق شمالی، با مشکلات مالی رو برو هستند و گویا بسیاری از کارگران این معدن بیمه نبوده که البته این امر ابدا در شان معادن و جامعه معدن کاری نیست.
انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا