در پی تصویب اساسنامه صندوق های کالایی رقم خورد؛

درخواست صندوق ۱۰میلیارد تومانی زعفران روی میز سازمان بورس

درخواست صندوق ۱۰میلیارد تومانی زعفران روی میز سازمان بورس

با توجه به تایید نخستین اساسنامه صندوق های کالایی در هفته گذشته در سازمان بورس و اوراق بهادار و با توجه به وجود درخواستی جهت تشکیل یک صندوق ۱۰ میلیارد تومانی زعفران در سازمان بورس، در صورت تشکیل این صندوق، معاملات پر رونقی در نمادهای زعفران بورسی شکل بگیرد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، با توجه به افزایش قیمت های زعفران طی روزهای اخیر در بازار خارج بورس، روز جاری حجم معاملات برای این محصول در بورس به ویژه زعفران پوشال (رشته ای درجه یک) در نماد زعف۹۶۱۱-۰۱ افزایش یافت.

امروز دوشنبه معاملات این نوع زعفران با قیمت هر گرم ۴۲۸۱۰ تا ۴۳۰۱۰ ریال معامله شد. گفتنی است این نماد در روز گذشته نیز با افزایش قیمت از ۴۲۳۴۰ ریال به ۴۲۸۹۰ ریال رسیده بود.

قیمت زعفران سرگل نیز در روز جاری به قیمت ۴۸۲۰۰ ریال رسیده است که نسبت به معاملات روز گذشته ۱۰۰ ریال افزایش قیمت را شاهد بوده است.

به نظر می رسد فرصتهای موجود در معاملات بورسی که ضمن ایجاد اطمینان از نگهداری امن و سالم زعفران، امکان معاملات زعفران را در قالب گواهی سپرده کالایی و در بستر معاملات سهام و با همان کد سهامداری بورسی فراهم می سازد، ایجاد کننده جذابیت هایی برای معاملات این طلای سرخ باشد.

گفتنی است با عنایت به تایید نخستین اساسنامه صندوق های کالایی در هفته گذشته در سازمان بورس و اوراق بهادار و با توجه به وجود درخواستی جهت تشکیل یک صندوق ۱۰ میلیارد تومانی زعفران در سازمان بورس، در صورت تشکیل این صندوق، معاملات پر رونقی در نمادهای زعفران بورسی شکل بگیرد. 

از سویی معاملات گواهی سپرده زعفران بر روی زعفران رشته ای درجه یک (پوشال) و رشته ای بریده ممتاز (سرگل) در بورس در جریان است و معاملات این کالا از سامانه www.tsetmc.com بطور روزانه قابل رصد است.

به این ترتیب معاملات این کالاها به همراه گواهی سپرده ذرت داخلی و سکه طلای بهار آزادی همه روزه از ساعت ۹ الی ۱۵:۳۰ انجام می شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا