وزیر صنعت خواستار فعال شدن دوباره اتاق های بازرگانی ایران و ارمنستان شد

وزیر صنعت خواستار فعال شدن دوباره اتاق های بازرگانی ایران و ارمنستان شد

تهران- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در دیدار وزیر اقتصاد ارمنستان، خواستار فعال شدن دوباره اتاق های بازرگانی دو کشور شد.

به گزارش ایرنا از شبکه اطلاع رسانی تولید وتجارت ایران (شاتا)؛ محمدرضا نعمت زاده در دیدار با «کارن چشماریدیان» وزیر اقتصاد کشور ارمنستان گفت: توسعه روابط تجاری تهران-ایروان با ترددهای تجار دو کشور به ویژه در مناطق آزاد تجاری محقق می شود.
وی همچنین بر حضور تجار ایرانی در مناطق آزاد تجاری ارمنستان و برداشتنن موانع گمرکی و تعرفه های مالیاتی تاکید کرد و افزود: در ارمنستان مناطق آزاد تجاری زیادی وجود دارد که برای تجار ایرانی قابل استفاده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در حال حاضر دو کشور می توانند در زمینه انرژی، جاده سازی، جهانگردی، صنایع سبک، ماشین سازی الکتریکی و معادن با یکدیگر روابط اقتصادی داشته باشند.
وی در ادامه به پیشنهادهای تعرفه ای ارمنستان اشاره کرد و گفت که این پیشنهادات در جلسات و کمیسیون های آتی بررسی خواهد شد.
وزیر اقتصاد کشور ارمنستان نیز در این دیدار گفت: می خواهیم همانطور که تجار ایرانی به ارمنستان می آیند، به همان نسبتنیز تجار ارمنی به ایران سفر کنند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه راه ابریشم از جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان می گذرد، در این زمینه برنامه ریزی خواهیم کرد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا