رایزن بازرگانی ایران در ایتالیا به مهر خبر داد؛

سفر بزرگترین هیئت تجاری ایتالیا به تهران/میزبانی از ۱۴۰شرکت‌خصوصی

سفر بزرگترین هیئت تجاری ایتالیا به تهران/میزبانی از ۱۴۰شرکت‌خصوصی

اردبیل - رایزن بازرگانی ایران در ایتالیا از سفر بزرگترین هیئت تجاری و بازرگانی کشور ایتالیا پس از توافقات هسته ای به ایران خبر داد.

محمد رازی در حاشیه سفر به اردبیل طی گفتگو با خبرنگار مهر اضافه کرد: این هیئت بزرگ تجاری متشکل از ۱۴۰ شرکت بخش خصوصی هشتم آذرماه جاری به تهران وارد شده و در زمینه های مختلف با شرکای ایرانی خود وارد مذاکره خواهند شد.

به گفته وی این شرکت های ایتالیایی در زمینه های مختلف صنعتی، تجاری، نفت و گاز، خودرو، خدمات فنی و مهندسی، انرژی های نوین، صنایع معدنی و... فعالیت داشته و در این خصوص مذاکرات خود را با شرکت های تجاری ایران پیگیری می کنند.

رایزن بازرگانی ایران در ایتالیا با اشاره به برگزاری همایش تجاری با حضور شرکت های خصوصی ایتالیا و ایران در این سفر ادامه داد: همچنین در این سفر چند روزه مذاکرات رودر رو با حضور شرکت های بزرگ تجاری ایرانی و ایتالیایی برگزار خواهد شد که در توسعه مناسبتان تجاری و بازرگانی بسیار مهم است.

وی ابراز امیدواری کرد که با سفر این هیئت تجاری ایتالیا به ایران مناسبات دو کشور به دوران طلایی قبل از تحریم ها بازگردد و میزان مبادلات بازرگانی و تجاری دو طرف افزایش یابد.

رازی با بیان اینکه در دوران طلایی تجاری دو کشور حجم مبادلات فی مابین به بیش از هفت میلیارد دلار رسیده بود، متذکر شد: اما متاسفانه این رقم به دلیل اعمال تحریم ها کاهش یافت، چنانچه طی سال گذشته به ۱.۶ میلیارد دلار رسید.

وی ورود هیئت های متعدد تجاری از کشورهای مختلف بویژه اروپایی به ایران را به دلیل توافق هسته ای و اعمال سیاست های تنش زدایی دولت تدبیر و امید دانست و تاکید کرد که با روی کار آمد دولت یازدهم و اتخاذ سیاست های تنش زدا شاهد ورود هیئت های بزرگ تجاری به تهران بوده ایم.

رایزن بازرگانی ایران در ایتالیا بیان داشت: براین اساس اخیرا به دلیل نهایی شدن توافق نامه برجام و رفع قریب الوقوع تحریم های اقتصادی و تجاری شاهد سفر هیئت های تجاری بیشتری به ایران هستیم که در توسعه بازرگانی و تجاری کشورمان بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه در چند ماه گذشته تقریبا هر ماه حضور هیئت های تجاری متعدد از ایتالیا را در ایران شاهد بودیم، تصریح کرد: حضور بسیاری از این شرکت ها و هیئت ها به عقد قرارداد با طرف های ایرانی منتج شده است.

رازی در این راستا از افزایش مبادلات تجاری و بازرگانی کشورمان با ایتالیا طی ۹ ماهه اول سال میلادی جاری خبر داد و یادآور شد: در این مدت میزان صادرات کشورمان به ایتالیا ۵۳۲ میلیون دلار و واردات از آن ۷۱۲ میلیارد دلار بوده که براساس آن حجم کل تجاری هزار و ۲۴۴ میلیون دلار نشان می دهد.

وی با تاکید بر اینکه این روند تا پایان سال حجم مبادلات دو کشور را افزایش خواهد داد، تاکید کرد: در ملاقاتهای مقامات عالی رتبه دو کشور طی ماه های اخیر طرفین برای افزایش حجم مبادلات تجاری و دستیابی به دوران طلایی پیش از تحریم ها اعلام آمادگی کرده اند.

رایزن بازرگانی ایران در ایتالیا اضافه کرد: این در حالی است که طی شش ماهه اول سال قبل میزان صادرات ایران به این کشور ۳۰۳ میلیون دلار و واردات از آن ۴۴۷ میلیون دلار و حجم کل مبادلات ۷۵۰ میلیون دلار بوده است.

وی فرآورده های معدنی، پوست و چرم، تولیدات شیمیایی، خشکبار، فرش، محصولات پتروشیمی و... را از مهمترین اقلام صادراتی کشورمان به ایتالیا در شرایط کنونی برشمرد.

رازی ایتالیا را سومین قدرت اقتصادی اتحادیه اروپا برشمرد و عنوان کرد: این کشور با جمعیت ۶۱ میلیون نفری می تواند به بازار خوبی نیز برای اقلام صادراتی ایران تبدیل شود.

وی همچنین با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به همراه هیئت عالی رتبه ای از بخش های دولتی و خصوصی به ایتالیا طی روزهای ۲۳ و ۲۴ آبان ماه جاری عنوان کرد: این سفر یادداشت و تفاهم نامه های همکاری امضا خواهد شد که می تواند در بحث توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی به شدت تاثیرگذار باشد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا