پیش‌بینی دبیرکل اوپک، نفت را صعودی کرد/ نفت‌ آمریکا 44 دلار

پیش‌بینی دبیرکل اوپک، نفت را صعودی کرد/ نفت‌ آمریکا 44 دلار

پس از پیش‌بینی دبیرکل اوپک مبنی بر متعادل‌تر شدن بازار در سال آینده و اعلام وزارت انرژی آمریکا در مورد افت بیشتر تولیدات داخلی این کشور و در حالی که بازار همچنان با عرضه مازاد مواجه است،‌ روز سه شنبه قیمت نفت اندکی افزایش یافت.

به گزارش نامه نیوز، بعد از اینکه روز گذشته نفت با افت یک درصدی مواجه شده بود، امروز هر بشکه نفت آمریکا با رشد 21 سنتی 44 دلار و 8 سنت معامله شد. قیمت هر بشکه نفت برنت نیز با رشد 11 سنتی به 47 دلار و 30 سنت رسید. قراردادهای برنت روز دوشنبه با افت 0.5 درصدی 47 دلار و 19 سنت دادوستد شده بود.

بن لی برن تحلیلگر بازار اعلام کرد: «با اینکه در بازارهای آسیایی، نفت اندکی روند صعودی به خود گرفته، ولی قیمت نفت همچنان تحت فشار زیادی است.»

شواهد موجود در مورد میزان ذخایر نفتی، انتظارات در مورد افزایش نرخ بهره و رشد اقتصادی اندک باعث پایین رفتن قیمت نفت در هفته گذشته شده بود.

با این وجود اظهارات عبدالله البدری دبیرکل اوپک در روز دوشنبه منجر به رشد اندک بازار نفت شد. البدری در سخنرانی خود در دوحه اعلام کرد‌: «انتظار می‌رود که بازار به تعادل بیشتری در سال 2016 برسد. ما مشاهده‌ می‌کنیم که میزان تقاضای نفت در حال بهبود است. همچنین میزان عرضه از کشورهای غیر اوپک کاهش یافته و میزان تقاضا برای نفت اوپک افزایش یافته است.»

بدری با اشاره به نفت شیل آمریکا اعلام کرد که بخش مهمی از اضافه‌عرضه نفت در سال‌های اخیر از تولیدات نفتی پرهزینه ناشی می‌شود.

بر اساس پیش‌بینی روز دوشنبه اداره اطلاعات انرژی آمریکا،‌ انتظار می‌رود میزان تولیدات شیل برای هشتمین ماه متوالی در دسامبر نیز کاهش یابد. بر اساس آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا از سال 2007، میزان تولیدات کلی با افت 118 هزار بشکه‌ای در روز در ماه دسامبر (‌بیشترین افت ماهانه) به 4.95 میلیون بشکه در روز خواهد رسید که کمترین مقدار آن از سپتامبر 2014 بوده است.

منبع: اقتصادنیوز
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا