رئیس صنعت و تجارت استان زنجان:

ظرفیت تولید سنگ آهن در استان زنجان ۲ میلیون تن است

ظرفیت تولید سنگ آهن در استان زنجان ۲ میلیون تن است

گروه معادن >سنگ آهن - رئیس صنعت و تجارت استان زنجان گفت: با اشاره به اینکه ظرفیت تولید سنگ آهن در استان زنجان ۲ میلیون تن است ابراز کرد: در حوزه صنعت مس معادن مس نسبتا خوبی در استان داریم که این معادن مس در شهرستان‌های زنجان٬ طارم و ماهنشان است.

به گزارش ماین نیوز٬ ناصر فغفوری ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با اشاره به تسهیلات در بخش سرمایه در گردش اظهار داشت: بخشی از تسهیلات سرمایه در گردش یکساله است و در پایان سال واحد تولیدی ملزم به پرداخت کامل آن است.

وی با اشاره به هدف پروژه اقتصاد مقاومتی در استان زنجان گفت: ایجاد توازن زنجیره مواد اولیه مورد نیاز و توسعه صنعت فولاد و مس کشور برای تولید پایدار است.

رئیس سازمان صنعت٬ معدن و تجارت استان زنجان افزود: در حوزه آهن و سنگ آهن 30 واحد داشتیم که بخش عمده آن در سال‌های گذشته از استان خارج می‌شد اما بعد از سیاست گذاری سال 93 تکمیل زنجیره فولاد و آهن جز طرح‌های اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید سنگ آهن در استان زنجان 2 میلیون تن است ابراز کرد: در حوزه صنعت مس معادن مس نسبتا خوبی در استان داریم که این معادن مس در شهرستان‌های زنجان٬ طارم و ماهنشان است.

فغفوری با اشاره به جواز واحد‌های مس در استان زنجان عنوان کرد: در حال حاضر برای 3 واحد فرآوری مس جواز صادر شده است و گروه جدیدی سرمایه‌گذار از چین وارد استان می‌شوند که 100 درصد دستگاه‌ها وارد شده و پیشرفت فیزیکی 65 درصد بوده است و در نیک پی این گروه فعالیت خود را آغاز می‌کنند و به هیچ عنوان کمبود مس در استان نداریم.

وی با اشاره به اینکه ارتقای رقابت پذیری واحد‌های کوچک و متوسط با هدف افزایش صادرات انجام می‌شود گفت: استان زنجان جز استان‌های خاص است که 100 درصد افزایش واردات معطوف شده به ماشین آلات و مواد اولیه که نشان از فعالیت در بخش سرمایه گذاری دارد.

رئیس سازمان صنعت٬ معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: میزان واردات در 12 ماهه سال گذشته در گمرک استان 267 میلیون دلار و میزان صادرات 340 میلیون دلار بوده که واردات استان شامل مواد اولیه و ماشین آلات است.

وی با اشاره به میزان صادرات در سال‌های 94 و 95 ابراز کرد: در سال 94 میزان صادرات 265 میلیون دلار و در سال 95 رقم صادرات 340 میلیون دلار بوده که 10 درصد پیشرفت داشته است.

فغفوری با اشاره به واحد‌های غیر فعال احیا شده عنوان کرد: در بخش صنعت و معدن واحد‌های غیرفعالی که احیا شدند 32 واحد بوده که تعداد اشتغالی که ایجاد شده هزار و 718 مورد بوده است.

وی افزود: واحدهایی که با کمتر از ظرفیت اسمی فعال بوده و ارتقا ظرفیت پیدا کرده‌اند 235 واحد بوده و تعداد اشتغال ایجاد شده 195 شغل بوده است.

رئیس سازمان صنعت٬ معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به تعداد طرح‌های سرمایه‌گذاری که به بهره‌برداری رسیده‌اند گفت: در بخش صنعت و معدن این طرح‌ها 130 واحد بوده که تعداد اشتغال ایجاد شده 2 هزار و 19 شغل بوده است.

وی با اشاره به فعالیت شرکت راشا کاسپین ایرانیان عنوان کرد: نوع فعالیت این شرکت بازیافت کاغذ و تولید کاغذ بسته بندی است که در سال گذشته برای 250 نفر اشتغال ایجاد شده و صد در صد پیشرفت فیزیکی داشته است.

فغفوری تصریح کرد: شرکت فولاد البرز ناب آرش با تولید شمش فولاد در سال گذشته برای 507 نفر اشتغال ایجاد کرده و 90 درصد رشد فیزیکی داشته است که پیش بینی می‌شود در نیمه دوم سال افتتاح شود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا