در بازار روز یک شنبه بورس تهران رقم خورد؛

تغییر مالکیت 1.2 میلیارد برگه دارایی مالی

تغییر مالکیت 1.2 میلیارد برگه دارایی مالی

در داد و ستدهای روز یک شنبه، سوم اردیبهشت ماه، سهامداران بورس تهران بیش از یک میلیارد و 270 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند.

 

 

در جریان معاملات امروز، گروه های خودرو، رایانه و شیمیایی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات روز جاری سرمایه گذاران بورس تهران بیش از یک میلیارد و 270 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 3 هزار و 208 میلیارد ریال در 93 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

در جریان معاملات امروز شاخص کل بورس 87 واحد بالا رفت و به رقم 79 هزار و 390 واحد رسید. شاخص بازار اول اما امروز 89 واحد منفی شد. این در حالی بود که شاخص بازار دوم یک هزار و 33 واحد صعود را به ثبت رساند.

نمادهای تاپیکو، مخابرات، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت اصفهان و پارس خودرو با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند.

این در حالی بود گل گهر و ملی مس با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت ها متعلق به نمادهای قند اصفهان، جوشکاب یزد، تایدواتر خاورمیانه، بیسکویت گرجی، قند مرودشت، لیزینگ ایرانیان و قند ثابت خراسان بود.

در مقابل نمادهای سرماآفرین، سیمان دورود، گروه صنایع بهشهر، کارت اعتباری ایران کیش، کشت و صنعت چین چین، ذغال سنگ نگین طبس و بین المللی محصولات پارس با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سهامداران امروز برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام کویر تایر، واحدهای صندوق امین یکم، سهام قند اصفهان، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، کیان و اوراق صکوک سایپا بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را تشکیل دادند.

این در حالی بود که واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، کیان، صکوک ساخت توسعه ملی، اوراق مشارکت کارکنان نفت، صکوک بنا گستر کرانه، اوراق مشارکت رایان سایپا و اوراق مشارکت ملی نفت با بیشترین عرضه ها و طولانی ترین صف های فروش مواجه شدند.

در پایان معاملات امروز سرمایه گذاری بهمن در نماد معامله بلوکی با معامله 137 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت شهرداری مشهد با معامله 300 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا