امروز در گردهمایی پیشکسوتان رونمایی شد؛

"تاریخ بازار سرمایه ایران" حافظه تاریخی بورس

دکتر علی سعیدی، عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در پنجمین گردهمایی پیشکسوتان بازار سرمایه که در آخرین روز از دهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه (فاینکس 2017 ) برگزار شد، گردهم آمدن پیشکسوتان و بزرگان بازار سرمایه را فرصتی ارزشمند برای انتقال تجارب و نیز بازگویی خاطرات نانوشته بازار سرمایه خواند.

 

 

 

پنجمین گردهمایی پیشکسوتان بازار سرمایه و رونمایی از کتاب "تاریخ بازار سرمایه ایران" تالیف علی سعیدی و زنده یاد شهلا کشاورز، با حضور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، معاونان، جمعی از مدیران سابق سازمان، بزرگان بازار سرمایه و خبرنگاران برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، دکتر شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی و تاریخ نگاری در بازار سرمایه اظهار داشت: لازم است از افرادی که در شکل گیری بازار نقش موثری داشته اند، تجلیل شود.

 

سخنگوی سازمان بورس ادامه داد: بازار سرمایه ایران همواره در حال تحول بوده و هر رخدادی که در این بازار رخ داده است، مانند تشکیل صندوق ها و حاکمیت متقابل کارگران با سازمان ناظر از جمله تحولاتی بوده اند که منجر به گسترش و توسعه بازار سرمایه شده اند.

 

وی ضمن بیان اینکه در هر تصمیم گیری زوایای تاریکی وجود دارد که در کتب علمی مطرح نشده است، تصریح کرد: پیشکسوتان بازار سرمایه،  با شناختی که با تجربه خود کسب کرده اند، راه گشای جوانب تاریک تصمیم گیری ها خواهند بود.

 

دکتر محمدی عنوان کرد: محدودیت های موجود به سبب برخی احتیاط ها ایجاد شده است و اکنون لازم است این محدودیت ها برای رشد و توسعه بازار سرمایه برداشته شود.

 

دکتر سعیدی، معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری گردهمایی پیشکسوتان بازار سرمایه اظهار داشت: این مراسم افزون بر تجلیل از بزرگان بازار سرمایه و ترویج فرهنگ ارج نهادن، فرصت مغتنمی برای تبادل نظر و انتقال تجربیات است.

 

این مقام مسوول ایجاد انجمن پیشکسوتان را فضایی امن و مناسب برای استفاده از تجربیات پیشکسوتان بازار سرمایه تلقی کرد و ادامه داد: در این زمینه لازم است انجمن پیشکسوتان تاسیس شود تا امکان بهره مند شدن از دانش و تجربیات این بزرگان به صورت نظام مند فراهم شود.

 

دکتر علی صالح آبادی، رییس اسبق سازمان بورس و اوراق بهادار نیز با اشاره به زحمات پیشکسوتان و لزوم تجلیل از آنان ابراز داشت: بازار سرمایه ای که ما امروز شاهد آن هستیم،  سنگ بنای آن، محصول زحمات گروهی این بزرگان بوده است.

در ادامه این نشست، تریبون در اختیار پیشکسوتان قرار داده شد و رجایی سلماسی، دبیر کل سابق سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران، ضمن اظهار خوشحالی از تداوم این گردهمایی،  انتشار کتاب "تاریخ بازار سرمایه ایران" را حافظه تاریخی بورس در ایران خواند و خاطر نشان کرد: این کتاب دربرگیرنده نخستین گام برای تاسیس بورس از سال های 1315 در جامعه اقتصادی ایران تا تصویب قانون بورس در سال 1345 و همچنین جایگاه بورس تهران از تاسیس آن تا سال 1367 است.

 

این مدیر ارشد اسبق، با اشاره با اینکه اکنون بازار سرمایه رقیب قدرتمندی برای بازار پولی است، ابراز داشت: در بازار سرمایه قابلیت هایی وجود دارد که می تواند سبب رشد و رونق در اقتصاد شود.

 

دکتر علی نقی فرمانفرمائیان، از مدیران سابق بانک صنایع، نیز با اشاره به بزرگ ترین چالش برای مدیران سازمان بورس و شرکت های تابعه آن گفت: در سال های تاسیس بورس، مهم ترین چالش پیش رو، ایجاد اعتبار برای سهام های بورسی و ایجاد اطمینان در سرمایه‌گذاران برای یک سرمایه گذاری درآمدزا بود.

در ادامه این نشست،  شمار دیگری از بزرگان بازار سرمایه به بیان خاطرات خود و همچنین برخی از انتقادات و پیشنهادها از جمله اهمیت فرهنگ سازی در بازار سرمایه پرداختند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا