رئیس کل بیمه مرکزی ایران:

تصویب آیین نامه حاکمیت شرکتی برای حمایت از سهامداران جزء

تصویب آیین نامه حاکمیت شرکتی برای حمایت از سهامداران جزء

رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص کاهش نرخ سود سپرده بانکی گفت: با کاهش نرخ تورم در دولت یازدهم معتقد بودیم که بیمه عمر با رشد رو به رو خواهد شد اما با بالاتر رفتن نرخ سپرده بانکی، بیمه ها با رشد مناسبی رو به رو نشدند. اما باید گفت با همین محدودیت با رشد 40 درصدی بیمه عمر رو به رو بودیم و امید داریم در برنامه ششم این رشد به 100 درصد افزایش یابد.

 

توسعه بازارهای مالی مهم ترین نقش در تحول اقتصادی هر کشوری را بر عهده دارد و اگر می خواهیم شاخص های توسعه اقتصادی دچار تحول شود باید بازارهای مالی کارآ باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، رئیس کل بیمه مرکزی به عنوان یکی از سخنرانان مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه (فاینکس2017) نقش بازار پول را در توسعه و تامین منابع اقتصادی بسیار پررنگ دانست و افزود: بازار مالی کشور ما برای رسیدن به توسعه نیازمند این است که سایر تأمین کنندگان منابع نیز همکاری های لازم را داشته باشند تا با تأمین منابع جدید بتوانیم بازاری کارآ و پر رونق داشته باشیم.

عبدالناصر همتی، در ادامه با اشاره به خالی بودن جایگاه صندوق های بازنشستگی در فاینکس 2017 اظهار کرد: صندوق های بازنشستگی با قدرت در عرصه اقتصادی ظهور یافتند و امیدواریم  در سالهای آتی شاهد حضور این نهاد موفق نیز باشیم.

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه در خصوص صنعت بیمه اظهار داشت: پس از بررسی های فراوان "آنکتاد" در خصوص کشورهای توسعه یافته، این نتیجه حاصل شد که نقش صنعت بیمه در ایران نیازمند تقویت است. در تمامی دنیا یک سوم اوراق بلند مدت را بیمه ها خریداری می کنند اما در کشور ما نقش بیمه در این خصوص بسیار کم رنگ است.

همتی با اشاره به نقش بیمه در ایران خاطرنشان ساخت: نقش بیمه در کشور ما باید به سمتی برود که ارزش افزوده بازار سرمایه و بیمه را در بازار مالی تقویت کنیم.

وی در خصوص عملکرد این صنعت در دولت یازدهم بیان داشت: نفوذ بیمه در دولت یازدهم افزایش یافت و به استانداردهای بین المللی نزدیک شد.

رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص کاهش نرخ سود سپرده بانکی گفت: با کاهش نرخ تورم در دولت یازدهم معتقد بودیم که بیمه عمر با رشد رو به رو خواهد شد اما با بالاتر رفتن نرخ سپرده بانکی بیمه ها با رشد مناسبی رو به رو نشدند. اما باید گفت با همین محدودیت با رشد 40 درصدی بیمه عمر رو به رو بودیم و امید داریم در برنامه ششم این رشد به 100 درصد افزایش یابد.

وی در خصوص ایجاد کمیته ثبات در بازار مالی گفت: نیازمند ایجاد کمیته ثبات مالی هستیم تا تمامی صنایع و نهادها بازار مالی بتوانند با تصمیم جمعی نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور ایفا کنند و از ورود وجوه قابل تکیه به بازار مالی استفاده کنیم .

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به فعالیت شرکت های بیمه در سال 95 گفت: 32 شرکت فعال در بیمه داریم و تا پایان سال 95 با رشد 23 درصدی حق بیمه تولیدی مواجه بودیم.

وی تلاش بیمه را برای حمایت از سهامداران جزء اعلام داشت: آیین نامه بحث حاکمیت شرکتی شرکت های بیمه آماده است و در جلسه شورای بیمه مطرح و نهایی خواهد شد.

همتی با تشکر از وزیر امور خارجه برای تلاش های پرثمر تیم مذاکره کننده و اجرای برجام گفت: پس از توافق هسته ای شرکت های اروپایی متفاوتی برای مذاکره وارد کشور شده اند و در حال مذاکره با بسیاری از شرکت های خارجی هستیم تا همکاری های نزدیک را آغاز کنیم.

وی در این خصوص ادامه داد: طبق قانون، شرکت های خارجی می توانند تا 49 درصد از سهامی شرکت ها را داشته باشند و امیدواریم امسال با توانمندسازی صنعت بیمه شاهد رشد همکاری های خارجی باشیم.

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا