گزارش روز؛

گروه خودرویی موتور حرکت کل بازار

گروه خودرویی موتور حرکت کل بازار

گروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها با توجه به رشد قیمت جهانی نفت در بازارهای بین المللی، شروعی اکثرا متعادل و مثبت داشتند در این بین صف خرید نمادهای شلعاب، شیراز، شاملا، شپلی، شکلر و شسینا و معاملات مثبت نمادهای شکربن، شاوان، شراز، شپاکسا و ونفت نمایان تر بود و از تقاضای بالاتر آنها حکایت داشت اما در اواخر بازار با موج جدید عرضه ها و در نتیجه نوسانات منفی برخی آنها مواجه شدیم.

 

طبق پیش بینی، گروه خودرویی به لیدری خساپا معاملاتی اکثرا مثبت را شروع کردند که در این بین تجاری سازهایی همانند خکاوه و خاور و قطعه سازهایی نظیر خفناور، خمهر، خوساز و خمحرکه از اقبال بیشتری برخوردار بودند و با صف خرید مواجه شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، با گذشت زمان و تشکیل صف خرید سایپا، اکثر قطعه سازها و نمادهای ورنا، خزامیا، خپارس، خکاوه، خاور، خبهمن و خودرو احتمالا هفته مثبت و پرتقاضایی را برای کل بازار پیش رو داشته باشند.

 در گروه حمل و نقل نمادهای حسیر و توریل با جهش قیمتی در حالی صف خرید شدند که مابقی هم گروهی ها معاملاتی متعادل را تجربه کردند. مدیرعامل ایران خودرو عنوان کرد، این شرکت سیاست فروش سایت‌های شهرستانی را در دستور کار قرار داده و در صورت موافقت خریداران، ممکن است بخشی از تولید خود را به سایت‌های مربوطه منتقل کند.

گروه لیزینگی همسو با جو مثبت بازار اکثرا مثبت دنبال شدند و نمادهای وایران، ولبهمن و ولملت با صف خرید به کار خود پایان دادند در آنسو و در گروه سرمایه گذاری نماد وساپا هم راستا با صف خرید نماد خساپا، صف خرید شد تا در کنار نمادهای وبیمه، وملت و سدبیر با صف خرید به کار خود پایان دهند. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نسبت سپرده قانونی بانک سینا را به لحاظ رعایت ضوابط، الزامات و مصوبات شورای پول و اعتبار کاهش داد. نسبت سپرده قانونی انواع سپرده های بانک سینا به جز انواع سپرده های قرض الحسنه پس انداز معادل ۱۱,۲۵ درصد تعیین شده است. همچنین در خبرها آمده بود که مدیر عامل فرابورس اظهار داشته است: شرکت هایی که به هر دلیلی با وجود چندین بار در خواست از آنان اما اطلاعات شفافی ندادند نماد آن ها برای انجام معامله در بازار پایه ج بازشود. وی همچنین تصریح کرد: هر کدام از 40 شرکت متوقف در صورت ارائه اطلاعات شفاف و درج آن بر روی کدال پس از بررسی های لازم نمادشان باز خواهد شد.

گروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها با توجه به رشد قیمت جهانی نفت در بازارهای بین المللی، شروعی اکثرا متعادل و مثبت داشتند در این بین صف خرید نمادهای شلعاب، شیراز، شاملا، شپلی، شکلر و شسینا و معاملات مثبت نمادهای شکربن، شاوان، شراز، شپاکسا و ونفت نمایان تر بود و از تقاضای بالاتر آنها حکایت داشت اما در اواخر بازار با موج جدید عرضه ها و در نتیجه نوسانات منفی برخی آنها مواجه شدیم.

درگروه های فلزی و معدنی که علیرغم جو مثبت بازار اکثرا منفی بودند، گروه روی و نمادهایی نظیر فرآور، کیمیا و کبافق که در ماه های گذشته رشد سریعی را تجربه کرده اند، از فشار فروش به مراتب بالاتری برخوردار می باشند و با صف فروش همراه هستند در این میان صف خرید نمادهای کنور، فسرب و فروس و معاملات مثبت نمادهای فباهنر، فولاژ و کمنگنز قابل توجه بود. وزیر انرژی و معادن پرو در کنفرانس مس جهانی سی آر یو در شیلی گفت این کشور احتمالاً تولید مس خود را بتدریج از 2.35 میلیون تن در سال، مورد انتظار برای سال جاری و سال آینده، به 3.1 میلیون تن در 2021 افزایش خواهد داد.

گروه های ساختمانی و سیمانی نیز مثبت دنبال شدند که در این میان گروه سیمانی با معاملاتی پرتقاضا تر مواجه بودند و اکثرا صف خرید را تجربه کردند در این بین صف خرید برخی نمادها همانند وساخت، سصفها، سخزر و سمازن قابل توجه بود.

درگروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته، نماد خصدارا و بالاس همچنان با صف خرید به رشد قیمتی خود ادامه دادند این در حالی بود که تکمبا، تمحرکه، فاراک، فلامی، بالبر و بشهاب نمادهای صف خرید، بکهنوج، بمپنا، دماوند و لسرما نمادهای منفی و مابقی هم گروهی ها با معاملاتی متعادل و مثبت دنبال شدند.

گروه کاشی و سرامیک همگی با صف خرید مواجه بودند و در اواسط بازار با افزایش تقاضا در گروه غذایی مواجه شدیم تا جایی که نمادهای غالبر، غگلپا، غشهداب، غدیس، غپاک، غشصفها، بهپاک، غشاذر و غشهد با صف خرید به کار خود پایان دادند همچنین نماد غدام جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی متوقف شد.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر جو مثبت کل بازار بخصوص گروه خودرویی و معاملات مثبت نمادهای خساپا و خودرو با رشد حدود 115 واحدی به ارتفاع 77,804 رسید که در این بین نمادهای فارس و کگل بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا