چشم انداز نوید بخش ذوب آهن اصفهان در سال 96

چشم انداز نوید بخش ذوب آهن اصفهان در سال 96

دنیای معدن -جمعی از مسئولین و کارکنان معاونت های هفتگانه شرکت ، پیمانکاران و مسئولین شرکت های تابعه ، فرماندهان ومسئولین بسیج شرکت و همچنین فرمانده بسیج ناحیه لنجان به اتفاق جانشین فرماندهی و نماینده ولی فقیه در این ناحیه در روز 14 فروردین ماه سال 96 و طبق برنامه ریزی انجام گرفته در دیدار نوروزی با مهندس صادقی مدیر عامل شرکت حضور یافتند .

در این دیدار که به همت مدیریت روابط عمومی در محل سالن موزه شرکت انجام گرفت ، مهندس صادقی ضمن تبریک حلول سال 96 و آرزوی موفقیت برای تمامی کارکنان شرکت ، پیمانکاران و خانواده های آنان ، با مرور برنامه های اصلی شرکت در سال 95  ، به شرح اهداف و برنامه های ذوب آهن در سال 96 پرداخت .

 وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال 96 با عنوان اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال توسط رهبر معظم انقلاب ، گفت : تاکیدات معظم له و تجربیات سالیان گذشته نشان می دهد که برای پیشرفت هیچ راهی جز اتکاء توانایی های داخلی نداریم همچنان که کشورهای پیشرفته نیز همین مسیر را طی نموده اند . بر این اساس ذوب آهن اصفهان برای بازگشت به جایگاه اصلی خود در صنعت فولاد کشور باید بر امکانات و توان کارکنان خود متکی باشد.

مدیرعامل شرکت افزود : ذوب آهن اصفهان از چنان جایگاهی برخوردار است که کارکنان آن هیچ گاه تعصب و علاقه به آن را از دست نمی دهند و اینجانب نیز به همین جهت برای دومین بار به این شرکت آمدم و با کمک همکاران و با به کار گیری همه امکانات و سرمایه های شرکت سعی خواهیم کرد که ذوب آهن را به شأن و جایگاه واقعی و شایسته آن برگردانیم.

مهندس صادقی با اشاره به شرایط عمومی ذوب آهن در سال 95 یادآور شد : سال قبل با تمام مشکلات و سختی ها موفق شدیم اغلب تعهدات خود را انجام دهیم . در سال گذشته با اقدامات مختلف ،‌شرایط شرکت رو به بهبود قرار گرفت و زیان شرکت کاهش یافت.

 مدیرعامل ذوب آهن با تحلیل شرایط شرکت و ارتباط آن با شرایط عمومی اقتصادی کشور ، اقتصاد جهانی و به ویژه بازار فولاد ،  افزود : مشکلات ذوب آهن به طور عمده ناشی از شرایط بیرونی است و عدم تحقق اهداف اصلی آن در سال 95 نیز تا حدی مرتبط با بازار مصرف فولاد در داخل و خارج کشور و همچنین گران شدن زغال سنگ در داخل و خارج کشور بود . در این زمینه مشکلات کوره بلند و کاهش تولید شرکت نسبت به اهداف تعیین شده را نیز نباید فراموش کرد .

وی با اشاره به برنامه های شرکت در سال 96 و تاکید بر اقتصادی شدن فعالیت های ذوب آهن ، ابراز امیدواری نمود که در سه ماهه اول سال جاری زیان دهی شرکت  به پایان برسد .

مهندس صادقی در ادامه اهم اهداف و برنامه های سال 96 شرکت مبتنی بر فعالیت های سال 95 را به شرح زیر بیان نمود :

کاهش مصرف کک و اتمام پروژه تزریق پودر ذغال
کاهش درصد استفاده از زغال سنگ خارجی
بالا بردن عیار سنگ آهن مورد استفاده در کوره بلند
حفظ تولید و افزایش تنوع محصول
راه اندازی مجدد کوره بلند شماره 1 برای تولید و صادرات 500 هزار تن چدن با توجه به افزایش قیمت جهانی چدن و بر اساس تفاهم نامه منعقد شده .
جذب حمایت های دولتی و افزایش مجدد سرمایه شرکت به منظور کاهش حجم بدهی های شرکت
اجرای پروژه کاهش HMR  
افزایش صادارت شرکت با توجه به ضعف بازار داخلی
اجرای برنامه های فروش دارایی های شرکت به منظور پرداخت بدهی ها
اولویت بندی پروژه های توسعه و تاکید بر انجام و اتمام  پروژه های اصلی
تحول در ساختار سازمانی شرکت به منظور استفاده بهینه از منابع انسانی
اجرای صرفه جویی در تمام زمینه ها
تشکیل کمیته راهبری  شرکت

مهندس صادقی در ادامه با اشاره به اقدامات شرکت در جهت پرداخت بدهی ها گفت : خوشبختانه بخشی از بدهی های شرکت با بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی تهاتر شد و با پی گیری سایر اقدامات ، می توان برخی از مشکلات را رفع نمود .

وی چشم انداز سال 96 را بسیار امید بخش توصیف نمود و گفت : خوشبختانه قیمت های جهانی محصولات فولادی بهبود یافته و تثبیت شده است . البته بازار داخلی با رکود مواجه است اما با تاکید بر صادرات می توان شرایط را مدیریت کرد ضمن اینکه بازار داخلی نیز همواره در رکود باقی نخواهد ماند .

مدیرعامل ذوب آهن ضمن تقدیر از همبستگی به وجود آمده در بین کارکنان برای رفع مشکلات ذوب آهن گفت : تلاشگران این مجتمع عظیم صنعتی باید در سال جدید با توجه به مشکلات مالی و نقدینگی ، همچنان صرفه جویی را در اولویت های کاری خود قرار دهند و از جمله در انجام فعالیت های مختلف ، مطابق اقتصاد مقاومتی ، باید بر توان داخلی تاکید نمود تا هم هزینه ها کاهش یابد و هم از منابع انسانی استفاده بهینه تری صورت گیرد .

مهندس صادقی در بخشی از سخنان خود بر فعالیت های فرهنگی و ورزشی نیز تاکید نمود و گفت : امیدوارم باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن در فعالیت های خود بیش از گذشته موفق باشد تا شاهد تاثیرات مثبت بیش از پیش آن بر روحیه کارکنان باشیم چرا که موفقیت های ورزشی در عرصه های داخلی و خارجی موجب غرور و افتخار کارکنان می شود که بسیار ارزشمند و قابل توجه  است  .

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا