در معاملات امروز ثبت شد؛

صعود 6 شاخص بورس تهران

صعود 6 شاخص بورس تهران

در روز جاری شاخص کل 32 واحد رشد کرد و به رقم 77هزار و 616 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول در حالی با افت 11 واحدی تنها شاخص منفی امروز بود که شاخص بازار دوم 261 واحد بالا رفت.

 

در معاملات اولین روز رسمی معاملات بورس پس از تعطیلات نوروزی 6 شاخص بورس تهران صعودی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در نتیجه داد و ستدهای روز دوشنبه سهامداران بورس تهران بیش از 631 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از یک هزار و 161 میلیارد ریال بود و در 54 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

بر اساس این گزارش در روز جاری شاخص کل 32 واحد رشد کرد و به رقم 77هزار و 616 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول در حالی با افت 11 واحدی تنها شاخص منفی امروز بود که شاخص بازار دوم 261 واحد بالا رفت.

نمادهای صنایع شیمیایی ایران، پالایش نفت تبریز، ایران ترانسفو و پالایش نفت اصفهان بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص ثبت کردند.

در مقابل نمادهای مپنا، پتروشیمی جم و گل گهر با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

در جریان معاملات امروز گروه های رایانه، خودرو و شیمیایی ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای صنایع جوشکاب یزد، قندقزوین، صنایع شیمیایی ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، قند مرودشت، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی و سرمایه گذاری صنعت بیمه بود.

در مقابل نمادهای ملی سرب و روی، کشاورزی و دامپروری مگسال، ریخته گری تراکتورسازی ایران، پارس سرام، لامپ پارس شهاب، فرآوری مواد معدنی و شیشه رازی با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

در بازار امروز سرمایه گذاران برای خرید اوراق مشارکت شهرداری شیراز، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک مرابحه سایپا، سهام سرمایه گذاری مسکن شمال شرق، قند قزوین و اوراق مشارکت کارکنان نفت بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را تشکیل دادند.

همچنین امروز گروهی دیگر از فعالان این بازار برای خروج از واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک بناگستر کرانه، اوراق مشارکت کارکنان نفت، اوراق صکوک ساخت توسعه ملی، اوراق مشارکت رایان سایپا و سهام تجارت الکترونیک پارسیان بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش را ثبت کردند.

در پایان معاملات امروز مخابرات با معامله بلوکی 120 میلیون سهمی به ارزش 279 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا