گزارش روز؛

افزایش قیمت 55 درصد از نمادهای بورسی

افزایش قیمت 55 درصد از نمادهای بورسی

با آغاز معاملات روز جاری شاهد افزایش تقاضا و افزایش قیمت اکثر نماد ها بودیم از طرفی عزمی که مدیران بورس در روز های جاری مبنی بر بازگشایی تمامی نماد های متوقف داشتند باعث افزایش نقدشوندگی و متناسب با آن افزایش حجم معاملات شد.

 

پس از چند روز نزول قیمت ها و این نکته که امروز آخرین مهلت برای فروش سهام و دریافت وجه آن در آخرین روز کاری سال 95 بود، بر اساس پیش بینی های اکثر کارشناسان فشار فروش به پایان رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری بانک رفاه، به طور کلی طی دو هفته اخیر بازار به گونه ای با فشار فروش هایی که گاه هیجانی هم  بود مواجه شد. این درحالی است که با آغاز معاملات روز جاری شاهد افزایش تقاضا و افزایش قیمت اکثر نماد ها بودیم از طرفی  عزمی که مدیران بورس در روز های جاری مبنی بر بازگشایی تمامی نماد های متوقف داشتند باعث افزایش نقدشوندگی و متناسب با آن افزایش حجم معاملات شد.

در گروه رایانه و فعالیت های وابسته به آن تنها نماد های رتاپ ، رانفور و سیستم با افزایش ناچیز قیمتی روبرو شدند در حالی که نماد های فن آوا و مرقام بیشترین حجم فروش را به خود اختصاص دادند. در این گروه نماد آپ با جابجایی بیش از 1.5 میلیون سهم بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص داد.

در گروه انبوه سازی ، املاک و مستغلات که امروز اکثراً متعادل و مثبت دنبال شد و بجز نماد های وتوس ، ثعمرا ، ثالوند ، وساخت و ثنوسا که کاهش قیمتی روبرو شدند بقیه نماد ها با افزایش قیمت به کار خود پایان دادند در همین گروه نماد ثفارس با انتشار گزارشی مبنی بر انعقاد قرارداد و تاثیر با اهمیت بر سود این شرکت با صف خرید سنگینی به کار خود پایان داد.

 گروه سیمانی ها با توجه به اطلاعیه اتحادیه این صنعت مبنی بر تجدید نظر در نرخ های سال آینده و افزایش نسبی در دو محصول تولیدی این صنعت امروز با افزایش قیمت در اکثر نماد ها رو برو شد و به جز نماد های سقاین ، سمازن ، سمازن ، سبجنو ، سکرد ، سفانو که با افزایش فشار فروش و تشکیل صف فروش روبرو شدند بقیه نماد ها با افزایش تقاضا و همچنین تشکیل صف خرید در بعضی از نماد ها روبرو شد. در این گروه نماد سشرق با جابجایی حدود 7 میلیون سهم و تشکیل صف خرید به کار خود پایان داد.

در گروه خودرو و ساخت قطعات با بازگشایی نماد خودرو و همچنین معامله 2 درصدی این شرکت در قیمت 380 تومان شاهد افزایش قیمت و حتی تشکیل صف خرید در اکثر نماد های این گروه بودیم بطوریکه به جز نماد های خاهن ، خنصیر ، خمحور ، خچرخش ، خگستر ، خدیزل ، خوساز ، خمحرکه و خپارس که با کاهش قیمتی به کار خود پایان دادند بقیه نماد ها در این گروه با افزایش قیمت به کار خود پایان دادند.

در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکرتنها نماد های غصینو،غشهد ،غمارگ ، غدیس و غسالم با صف خرید روبرو شدند در حالی که نماد های وبشهر ، غفارس ، غدام ، غپاک ، غبشهر ، غشصفا ، و غمینو با افزایش ناچیز قیمتی بکار خود پایان دادند و در این گروه نماد غشهداب با معامله حدود 3.5 میلیون سهم بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص داد.

در گروه بانک ها و موسسات اعتباری نماد وقوام و وشهر پس از تغییر بازار این نماد ها با افزایش تقاضا و افزایش حجم معاملات روبرو شد و با افزایش قیمتی به کار خود پایان دادند در این گروه نماد های ونوین و وتجارت و وسینا با کاهش شدید قیمتی به کار خود پایان دادند . در این گروه نماد وبملت با جابجایی حدود 23 میلیون سهم بیشترین حجم معامله را بخود اختصاص داد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان معاملات امروز ، با 3  واحد صعود در ارتفاع 76 هزار و 332  واحدی ایستاد. حجم معاملات بورس به استثنای معاملات بلوکی به 537  میلیون سهم، ارزش معاملات 112 میلیارد تومان و ارزش بازار به 319  هزار میلیارد تومان رسید . بیشترین تاثیر مثبت در شاخص بورس را نمادهای کگل ، فملی و شفن بیشترین تاثیر منفی در شاخص بورس را نماد های وغدیر ، خودرو ، فولاد و تاپیکو داشت. بیش از 55 درصد از نمادهای بورسی امروز را با افزایش قیمت پشت سر گذاشتند.

شاخص کل فرابورس در پایان معاملات امروز ، با 6.7  واحد صعود نسبت به روز معاملاتی گذشته در رقم 853  واحد جای گرفت . حجم معاملات فرابورس به استثنای معاملات بلوکی به 120 میلیون سهم، ارزش معاملات به 62 میلیارد تومان و ارزش بازار به 53  هزار میلیارد تومان رسید. بیشترین تاثیر مثبت در شاخص فرابورس را نمادهای مارون ، زاگرس ، میدکو ، دماوند ، شاوان ، حسینا و سمگا داشت. بیش از 61 % از نمادهای فرابورسی امروز را با افزایش قیمت پشت سر گذاشتند.

 

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری بانک رفاه است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا