ایزدی در گفت‌وگو با ماین نیوز خبر داد:

برگزاری کارگاه پلتس در سومین همایش سنگ آهن

برگزاری کارگاه پلتس در سومین همایش سنگ آهن

گروه معادن >سنگ آهن - مشاور قیمت‌گذاری انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران از برگزاری کارگاه آموزشی پلتس در ارتباط با قیمت‌گذاری سنگ آهن در سومین همایش سنگ آهن ایران در سوم آذر ماه امسال خبر داد.

اسماعیل ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز با اشاره به اینکه امروز جلسه مدیر فروش منطقه خاورمیانه پلتس و یکی از مدیران بازاریابی منطقه‌ای این شرکت با تعدادی از اعضای هیات مدیره انجمن سنگ آهن ایران برگزار شد، افزود: پیرو مکاتباتی که قبلا انجمن سنگ آهن ایران با پلتس داشت، امروز نمایندگان پلتس خدمات خود را معرفی کردند و اعلام کردند که پس از لغو قطعی تحریم ایران می‌توانند چه خدماتی را به صنعت سنگ آهن ایران ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه پلتس در زمینه قیمت‌گذاری محصولات انرژی و مواد معدنی و فلزات در جهان صاحب‌نظر و معتبر است، اظهار کرد: هیات مدیره انجمن سنگ آهن در جلسه امروز این خواسته خود را از پلتس مطرح کرد که این شرکت و موسسات مشابه به بالا رفتن استانداردهای فضای کسب‌وکار سنگ آهن و ارائه تحلیل های به‌روز به صنعت سنگ آهن ایران کمک کنند تا سنگ آهن ایران نیز با قیمت‌های واقعی در بازار جهانی معامله شود.



او با اشاره به نگاه جالب پلتس به بازار و صنعت سنگ آهن ایران توضیح داد: علیرغم اینکه گفته می‌شد، سهم ایران از بازار جهانی سنگ آهن بسیار ناچیز و حداکثر حدود 20 میلیون تن است اما نماینده پلتس در جلسه امروز اعلام کرد که بازار ایران بازار بزرگی برای این شرکت محسوب می‌شود. به گفته وی پلتس بعضا به افرادی در دنیا خدمات ارائه می‌کند که سالی تنها 30 هزار تن صادرات سنگ آهن دارند و این افراد از پلت‌فرم ویژه پلتس برای معاملات استفاده می‌کنند.

مشاور قیمت‌گذاری انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران درباره خدماتی که پلتس می‌تواند به صنعت سنگ آهن ایران ارائه کند، عنوان کرد: پلتس به این شکل عمل می‌کند که فعالان حوزه سنگ آهن می‌توانند با خریداری خدمات پلتس، معاملات خود را در سایت این شرکت قرار دهند و پلتس به عنوان رابط بین فروشنده و خریدار عمل می‌کند و در این بین هیچ منفعت مالی هم ندارد از قیمت معامله نهایی نیز برای تعیین قیمت شاخص پلتس استفاده می‌کند.

ایزدی افزود: قرار شد ظرف حداکثر یک ماه آینده تفاهم‌نامه همکاری بین انجمن سنگ آهن ایران و پلتس امضا شود و پلتس خدمات خود را از طریق انجمن به اعضا معرفی کند. انجمن هم کمک کند، اطلاعات پلتس به صورت به‌روز در اختیار اعضا قرار بگیرد و تخفیف‌های لازم نیز از پلتس گرفته شود.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری کارگاه پلتس برای معرفی شاخص جهانی سنگ آهن پلتس و متدولوژی آن نیز در سومین همایش سنگ آهن ایران در 9 آذر ماه قطعی شد.

ایزدی در پاسخ به سوال خبرنگار ماین نیوز مبنی بر اینکه آیا پلتس در آینده همچون متال بولتن شاخصی نیز برای قیمت سنگ آهن ایران ارائه خواهد کرد یا خیر؟ گفت: در جلسه امروز در این باره صحبتی مطرح نشد اما قطعا با بهبود شرایط و لغو قطعی تحریم‌ها این اراده و قصد وجود دارد که پلتس نیز مانند متال بولتن شاخص قیمت سنگ آهن ایران را ارائه کند.

به گزارش ماین نیوز، سومین همایش بین المللی انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران با رویکرد نقشه راه نسل سوم سنگ آهن ایران (چالش ها و امیدها) با حضور مقامات کشوری، فعالان حوزه سنگ آهن اعم از معدنکاران، سرمایه گذاران، شرکتهای پیمانکاری، شرکتهای حمل و نقل و لجستیک، انبارداران، بانکها، شرکتهای بیمه، شرکتهای کارگزاری بورس، تشکلهای صنفی مرتبط و غیره، 9 آذر ماه امسال در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.

محورهای سومین همایش بین المللی سنگ آهن ایران به شرح زیرند:

1) تحلیل شرایط کسب و کار سنگ آهن در چشم انداز 5 ساله
2) معرفی فرصت های سرمایه گذاری
3) جایگاه معدن و صنایع معدنی در قانون برنامه ششم توسعه
4) بهره وری در معادن با تکیه بر معدنکاری سبز و فناوری های نوین
پایگاه خبری تحلیلی ماین نیوز چندی پیش از مذاکره با پلتس برای اعلام شاخص قیمت سنگ آهن ایران خبر داده بود.

به گزارش ماین نیوز، بد نیست بدانید که سابقه پلتس حتی از متال بولتن نیز بیشتر بوده و تاریخ تاسیس آن به سال 1909 در کلیولند، اوهایو بر می‌گردد. پلتس توسط آقای وارن سی پلت (Warren C. Platt) تاسیس شد و هم‌اکنون به یکی از منابع بسیار قابل اعتماد در زمینه اعلام اطلاعات قیمتی در صنعت نفت تبدیل شده است. در واقع پلتس به همراه آرگوس مدیا (Argus Media) به عنوان تاثیرگذارترین آژانس‌های اعلام گزارش‌های قیمتی در بازار نفت شناخته می‌شوند.

پلتس اگرچه کار خود را با اعلام قیمت‌های بازار نفت شروع کرد اما فعالیتش را به حوزه‌هایی مانند فلزات، کشتیرانی و سایر بازارهای مرتبط با انرژی مانند زغال سنگ، گاز طبیعی، برق، انرژی هسته‌ای، پتروشیمی، انرژی های تجدیدپذیر و گازهای گلخانه‌ای نیز توسعه داد.

پلتس هم‌اکنون یکی از واحدهای زیرمجموعه شرکت‌های مک گرو-هیل (McGraw-Hill) است. مک گرو-هیل در سال 1953 پلتس را خریداری کرد. در سال 2000 مک گرو-هیل، پلتس را با دیگر دارایی‌های مشابهش ادغام کرد و پلتس را به یک شرکت تامین‌کننده اطلاعات انرژی تبدیل کرد. در واقع پلتس به بازوی اطلاعاتی و خدمات رسانه‌ای گروه مک گرو-هیل تبدیل شده است. از سال 2013 نیز هر ساله مراسم جوایز جهانی فلزات پلتس (Platts Global Metals Awards) با مدل‌برداری از مراسم جوایز جهانی انرژی پلتس (Platts Global Energy Awards) برگزار می‌شود. در سال جاری میلادی نیز این مراسم در لندن برگزار شد. دفتر اصلی پلتس در نیویورک آمریکا قرار دارد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا