رازفر در گفت‌وگو با ماین نیوز مطرح کرد:

نباید تجربه تلخ گذشته در بخش فرآوری تکرار شود

نباید تجربه تلخ گذشته در بخش فرآوری تکرار شود

گروه معادن >سنگ آهن - عضو انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران درباره سومین همایش سنگ آهن ایران اظهار کرد: در همایش سال‌های گذشته بیشتر به دنبال حضور مسئولان دولتی و تصمیم‌گیرنده بودیم تا مشکلات موجود در این حوزه مطرح کرده و با کمک آنها این مشکلات را رفع کنیم اما در همایش امسال بحث اصلی به این موضوع مربوط می‌شود که چطور وضعیت بازار را به گذشته برگردانده و یا اینکه قیمت تمام شده محصول را کاهش داده تا بتوانیم وارد بازار شویم.

مسعود رازفر در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز بیان کرد: از سوی دیگر موضوعی که باید در همایش امسال دنبال شود، بررسی بازار داخلی و فعالیت در آن است. در واقع باید وضعیت عرضه و تقاضا در بازار داخلی را بررسی کرد تا فعالان حوزه سنگ آهن بتوانند در شرایط بحران کاهش قیمت جهانی در بخش داخلی فعالیت داشته باشند.

وی افزود: در کنار موارد یادشده باید درباره واحدهای فرآوری نیز در همایش بحث و گفت‌وگو شود، زیرا با فعالیت واحدهای فرآوری است که معادن رونق پیدا می‌کنند.

به گفته رازفر،‌ مهمترین موضوعی که باید در سومین همایش سنگ آهن ایران به آن پرداخت، این است که از فرصت از دست رفته گذشته سنگ آهن تجربه کسب کرده تا این فرصت را در ایجاد واحدهای فرآوری از دست ندهیم.

این کارشناس حوزه سنگ ‌آهن گفت: منابع سنگ آهن ما تغییر نکرده است، بلکه تغییراتی موجود در بازار جهانی تلنگری است تا هرچه زودتر از سنگ آهن به سمت فرآوری حرکت کنیم. در این زمینه باید بخش دولتی به بخش خصوصی کمک کرده تا وارد فعالیت شود.

بازرس علی البدل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران ادامه داد: نکند روزی اهمیت فرآوری را احساس کنیم که دیگر فولاد مانند امروز مصرف نشده و تقاضای چندانی برای آن وجود نداشته باشد. در واقع نباید اجازه دهیم تا تجربه تلخ گذشته در بخش فرآوری تکرار شود.

وی با اشاره به موضوع سرمایه‌گذاری در حوزه سنگ آهن تصریح کرد: با توجه به اینکه در دوران پساتحریم قرار داریم، پیش‌بینی می‌شود، در اوایل سال 2016 شاهد سرمایه‌گذاری شرکت‌های چندملیتی و اروپایی در بخش معدن خواهیم بود اما باید منتظر ماند و دید شرایط چه تغییری خواهد کرد. در حال حاضر ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین موسسه‌هایی همچون موسسه‌های مالی باید دست به دست هم داده تا با حل مشکلات موجود شرایط برای سرمایه‌گذاری در حوزه سنگ آهن فراهم شده و به دنبال آن بخش خصوصی برای فعالیت وارد این حوزه شود.

به گزارش ماین نیوز، سومین همایش بین المللی انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران با رویکرد نقشه راه نسل سوم سنگ آهن ایران (چالش ها و امیدها) با حضور مقامات کشوری، فعالان حوزه سنگ آهن اعم از معدنکاران، سرمایه گذاران، شرکتهای پیمانکاری، شرکتهای حمل و نقل و لجستیک، انبارداران، بانکها، شرکتهای بیمه، شرکتهای کارگزاری بورس، تشکلهای صنفی مرتبط و غیره، 9 آذر ماه امسال در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.

محورهای سومین همایش بین المللی سنگ آهن ایران به شرح زیرند:

1) تحلیل شرایط کسب و کار سنگ آهن در چشم انداز 5 ساله
2) معرفی فرصت های سرمایه گذاری
3) جایگاه معدن و صنایع معدنی در قانون برنامه ششم توسعه
4) بهره وری در معادن با تکیه بر معدنکاری سبز و فناوری های نوین
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا