نیاز 22 میلیارد دلاری طرح‌های آبفا

نیاز 22 میلیارد دلاری طرح‌های آبفا

معاون برنامه‌ریزی شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: ایران نیازمند اعتبار 22 میلیارد دلاری در طرح‌های آبفا است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علی‌اصغر قانع در اولین گردهمایی مشترک ایران و آلمان در بخش آب و فاضلاب با اشاره به ارتباط خوب ایران و آلمان در سال‌های گذشته اظهار کرد: آلمان اولین شریک ایران قبل از تحریم‌ها بوده که امیدواریم بعد از تحریم‌ها نیز این ارتباط قطع نشود.

وی با بیان این‌که می‌توان برگزاری همایش‌های مشترک را نشانه پایداری ارتباط این دو کشور دانست، افزود: انتظار می‌رود که در شرایط پساتحریم این تعاملات گسترده‌تر شود و این گردهمایی برای تسریع امور ارتباطی بین شرکت‌های آلمانی و ایرانی تبدیل شود.

معاون برنامه‌ریزی شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان این‌که آبفای کشور با همکاری شرکت آلمانی نقطه اتصال با این گردهمایی است، اظهار کرد: امروز تمام دنیا به توان علمی و اجرایی دنیا پی برده‌اند البته نمی‌توان این مساله را منکر شد که ایران دارای پتانسیل‌های بالایی در حوزه نیروی انسانی، ساخت، اجرا و بهره‌برداری پروژه‌های آبفا است که باید سرمایه‌گذاران آلمانی نیز به این ظرفیت‌های بالا توجه کنند.

قانع ادامه داد: توصیه ما به همه کشورهای خارجی و آلمانی این است که با توجه به شرایط ایجاد شده بعد از اجرای برجام نکاتی را مورد توجه قرار داده و به ظرفیت‌های داخلی ایران و شرکت‌های ایرانی توجه کنند.

وی با بیان این‌که در این گردهمایی 19 شرکت آلمانی در قالب یک تیم 29 نفره حضور دارند، تصریح کرد: این گردهمایی در ماه‌های آینده با موضوعات مشخص ادامه پیدا می‌کند و لازم است که بخش خصوصی از این فرصت طلایی استفاده و با ایجاد فضای رقابتی تعاملات را افزایش دهد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا