مس بهشت سرمايه‌گذاران معدني ايران

مس بهشت سرمايه‌گذاران معدني ايران
پايگاه خبري معدن نيوز- مدير امور سهام و سرمايه گذاري شرکت مس گفت: در حال حاضر صنعت مس، اقتصادي ترين صنعت فلزات پايه و استراتژيک قرن بيست و يکم و بهشت سرمايه‌گذاران معدني در دنيا و ايران است.                                    
به گزارش پايگاه خبري معدن نيوز، بهروز رحمتي با بيان اين مطلب در حاشيه نشست مشترک مدير عامل شرکت مس با سهام‌داران شرکت در مجتمع مس سرچشمه در خصوص مهم‌ترين فاکتورهاي تاثيرگذار در انتخاب بخش سرمايه‌گذاري در حوزه معدني گفت: عموما 3 پارامتر «ظرفيت‌هاي معدني کشور»، «اقتصادي بودن فرايند بر اساس اقتصاد آزاد بين‌الملل» و «امکان تامين مالي اقتصادي طرح» مهم‌ترين نقش را در انتخاب فيلد سرمايه‌گذاري در حوزه معدني دارند.
وي با اشاره به اينکه بزرگترين سرمايه سهام داران شرکت مس «ظرفيت‌هاي معدني کشور» و ذخيره بيش از 2/1 ميليارد تني مس سرچشمه و ذخاير ساير معادن متعلق به شرکت ملي صنايع مس ايران است، اظهار کرد: در حال حاضر ايران در حوزه مس با دارا بودن حدود 20 ميليون تن مس محتوي در حدود 3 تا 4 درصد ذخاير جهاني مس را در اختيار دارد و سهم ايران از توليد حدود 22 ميليون تني مس تصفيه شده دنيا در حدود 9/0 درصد است.
رحمتي، افزود: بنابراين با توجه به ذخاير بالاي مس در ايران و تقاضاي روزافزون مس در صنعت جهاني امکان نگاه بلند مدت به اين حوزه معدني وجود دارد و سرمايه گذران با اطمينان خاطر بيشتري مي‌توانند در اين زمينه سرمايه‌گذاري کنند.
مدير امور سهام و سرمايه‌گذاري شرکت مس، «اقتصادي بودن فرايند بر اساس اقتصاد آزاد بين الملل» را دومين فاکتور مهم در انتخاب زمينه سرمايه گذاري دانست و بيان کرد: ميانگين قيمت تمام شده دنيا براي فلز مس در حدود 2800 دلار و قيمت فروش در حدود 9 سال گذشته در حدود 7200 دلار بوده است.
وي اظهار کرد: مقايسه ميانگين قيمت تمام شده فلز مس با کارخانه هاي آلومينيم دنيا که در حال حاضر در حدود 2200 دلار بر تن و ميانگين قيمت فروش آن که در مدت مشابه کمتر از 2300 دلار بوده است که اين روند نشان مي‌دهد که مس از قابليت بيشتري براي سرمايه‌گذاري برخوردار است.
رحمتي با بيان اينکه «امکان تامين مالي اقتصادي طرح»، فاکتور مهم ديگري است که سرمايه‌گذاران در انتخاب زمينه سرمايه‌گذاري در حوزه معدني بايد در نظر بگيرند، گفت: ميزان فروش شرکت ملي صنايع مس ايران طي حدود 9 سال گذشته بطور متوسط ساليانه در حدود 2 ميليارد دلار بوده که از اين ميزان بطور ميانگين حدود 45 درصد سود خالص شرکت بوده است.
وي افزود: اين موضوع نشان مي‌دهد که شرکت مس از ظرفيت‌هاي خوبي براي تامين مالي اقتصادي طرح‌هاي توسعه‌اي خود و افزايش ظرفيت توليد برخوردار است.
مدير امور سهام و سرمايه گذاري شرکت مس ادامه داد: در مجموع و با بررسي و مقايسه سه پارامتر مذکور براي فلزات مس، آلومينيم، سرب، روي، فولاد و ... مي توان نتيجه‌گيري کرد که صنعت مس از بيشترين مزيت جهت سرمايه‌گذاري و توسعه در کشور برخوردار است.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا