8 طرح معدني و صنايع معدني در حال اجرا در ايميدرو

8 طرح معدني و صنايع معدني در حال اجرا در ايميدرو پايگاه خبري معدن نيوز- معاون برنامه‌ريزي و توانمندي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران گفت: ايميدرو اکنون 8 ميليارد دلار طرح معدن و صنايع معدني در حال اجرا دارد.
به گزارش پايگاه خبري معدن نيوز، امير خرمي شاد در ديدار با مديران شرکت ژاپني جي. اف.‌اي (GFE) با بيان اين مطلب اظهار کرد: ايميدرو به عنوان حلقه واسط بخش دولتي و خصوصي فعاليت مي‌کند و اکنون بيش از 8 ميليارد دلار طرح در دست اجرا دارد که براساس برنامه‌ريزي صورت گرفته، بخشي از آن در امسال و بقيه تا سال 97 به بهره‌برداري خواهد رسيد.
وي ادامه داد: با توجه به حضور شرکت‌هاي مطرح دنيا در ايران و اعلام تمايل آنها براي مشارکت در اجراي طرح‌هاي بخش معدن و صنايع معدني، فاز نخست اولويت همکاري ايميدرو با شرکت هايي است که مشارکت آنها در طرح‌ها به صورت سرمايه‌گذاري باشد. در واقع، ايميدرو در اجراي طرح ها، تنها خريدار تجهيزات شرکت‌هاي خارجي نخواهد بود.
معاون برنامه‌ريزي و توانمندي ايميدرو در ادامه سخنان خود به معرفي برخي طرح‌هاي توسعه‌اي کشور در بخش معدن و صنايع معدني همچون اسکله بندر عباس، فولاد مبارکه، فولاد آلياژي يزد و غيره براي بازديد مديران شرکت مذکور پرداخت.
تاکاشي مانئو، رييس کل شرکت هلدينگ جي اف‌اي در اين نشست با اشاره به اينکه با توجه به فاصله 15 ساله از زمان فعاليتمان در ايران، تمايل داريم با پشتکار و تلاش فراوان آن را جبران کنيم، گفت: شرکت جي اف‌اي از سه شرکت در بخش فولاد، تامين قطعات و تجهيزات و بازرگاني تشکيل شده و ما مي‌توانيم در اين حوزه ها، رابطه‌اي مفيد و موثر با ايميدرو داشته باشيم.
وي ادامه داد: اين شرکت علاوه بر فعاليت در حوزه خريد و فروش تجهيزات و محصولات، مي‌تواند در طرح‌هاي مختلف صنايع معدني اعم از فولاد، لوله، ريل، واگن‌هاي حمل مواد معدني و غيره سرمايه‌گذاري کند.
مانئو در ادامه خواستار تاسيس دفتر اين شرکت در تهران شد.
بنا به اين گزارش، شرکت GFEاز شرکت‌هاي معتبر فولادساز ژاپن با بيش از 42 هزار نفر کارمند در کشورهاي امارات، اندونزي، امريکا، فيليپين، مکزيک، برزيل، هند، چين و غيره دفتر دارد و دفتر مرکزي آن در توکيو واقع است.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا