عضو شورای عالی کار خبر داد

توافق کمیته مزد ۹۶ بر هزینه ۲میلیون و ۴۸۰هزار تومانی سبد معیشت کارگران

توافق کمیته مزد ۹۶ بر هزینه ۲میلیون و ۴۸۰هزار تومانی سبد معیشت کارگران عضو شورای عالی کار از نهایی‌شدن قیمت سبد معیشت کارگران در سال ۹۶ خبر داد و گفت: ملاک اصلی در روش محاسبه این رقم آمارهای مرکز آمار ایران، بانک مرکزی و معاونت تغذیه وزارت بهداشت بوده است.

 
علی خدایی در گفت‌وگو با  تسنیم درباره جزئیات جلسه عصر دیروز شرکای اجتماعی در کمیته تخصصی مزد 96 گفت: پس از بررسی روش محاسبه سبد معیشت خانوار کارگری در چندین جلسه گذشته، دیروز قیمت نهایی این سبد با توافق گروه‌های کارگری، کارفرمایی و دولت تصویب شد.

 
وی با بیان اینکه با استفاده از اعداد و ارقام مراجع رسمی و با احتساب نازل‌ترین قیمت‌ها مبلغ این سبد تعیین شد، افزود: 2 میلیون و 489 هزار تومان به‌عنوان هزینه معیشت یک خانوار 3 و نیم نفره تعیین و مقرر شد این عدد به‌عنوان ملاک اصلی در جلسه روز یکشنبه آینده در شورای عالی کار برای تعیین دستمزد 96 مشمول قانون کار به کار گرفته شود.

 
خدایی بیان کرد: آمارهای به کار گرفته شده در روش محاسبه این رقم از بانک مرکزی، مرکز آمار و معاونت بهبود و تغذیه وزارت بهداشت استخراج شده است.

 
عضو شورای عالی کار تأکید کرد: این رقم مورد تأیید شرکای اجتماعی است و ملاک اصلی در تعیین دستمزد سال آینده مشمولین قانون کار است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا